Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 216536 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #15 on: October 31, 2009, 21:27:38 PM »
Mi a hibaüzenet?
A GUID-dal van baja?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #16 on: November 07, 2009, 22:34:43 PM »
Sziasztok,

Nekiláttam a ground átalakításához az FSX-hez.
OK lesz, de ha a gmax poligon középpontjának az AFCAD-ban található pálya koordinátákat állítom be, kb 30 m tengelyirányú eltolódást tapasztalok. Be tudom l?ni, hogy egybe essen, de egyszer?bb lenne, ha megadnátok az eredetileg a gmax-asm (bgl) konverziónál használt koordinátákat. 

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #17 on: November 10, 2009, 08:39:30 AM »
Sziasztok,

Mivolt tegnap a honlappal?

Elkészült az LHSM ground az FSX-hez.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #18 on: November 10, 2009, 08:46:50 AM »
Szia!

Igen sajnos az oldal tegnap meg volt halva.

Kész az LHSM ground?
Akkor nem is kellenek a source file-ok? Vagy mit értesz az alatt hogy kész?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #19 on: November 10, 2009, 09:02:02 AM »
Meg lehetett oldani a scenery fájlok visszafejtésével és átalakításával.
Profi módon, az FS2002 SDK-val készültek a ground poligonok, a visszaalakítás után így lényegében csak a poligonokat kellett besüríteni, hogy az egymás melletti vertexek távolsága max 100 m legyen, majd újrakompilálni.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #20 on: November 10, 2009, 09:32:14 AM »
Meg vagyok lepve a gyorsaságtól, SZUPER!

Esetleg ki tudom próbálni FSX alatt? Fel tudod tölteni?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #21 on: November 10, 2009, 09:57:51 AM »
Ha megvan az eredeti gmax fájl, a hasonló átalakítás 1-2 óra munka.

A jelenlegi állapot - bár kifogástalanul m?ködik- optimalizálatlan.
Ezzel kapcsolatban kérdésim is lennének, de most nincs igazán id?m megbeszélni. Este felé jobban ráérek, az alkalmasabb lenne.
Feltöltöm majd, ha Ti is látjátok magatok el?tt gmaxban, egyszer?bb lesz megvitatni.



Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #22 on: November 10, 2009, 20:34:37 PM »
Ground poly:

El?ször is elismerésem a szerz?(k)nek, ötletes, letisztult, precíz munka.

Az FSX-hez való alakítás (most már túl vagyok a próbákon) annyiból áll, hogy be kell süríteni a poligonokat.
(Ha nagyon szakszer?ek akarunk lenni, akkor átkonvertáljuk a textúrákat dds -be, de nem kell fetétlenül)

Az alap, a detail, a pálya és a burkolatjel poligonok más-más eljárást igényelnek, ha nem akarjuk, hogy a vertexek és háromszögek száma az egekbe szökjön.


 
 

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #23 on: November 11, 2009, 09:49:39 AM »
Sziasztok,

A textúrák konvertálására vonatkozó megjegyzésemet ezennel visszavonom. Felesleges lépés, s?t rontja a kép min?ségét is.
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=17593

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #24 on: November 12, 2009, 19:53:53 PM »
Hali,

Feltettem az FS9-et, most nézegetem, hogy milyennek kellene lenni a ground látványának az FSX alatt.
Valamit nem jól csináltam, mert minden sokkal halványabban látszik, valami gond van a materiallal, vagy a textúrákkal.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #25 on: November 13, 2009, 09:03:52 AM »
De furmányosan oldottátok meg a pályát! Az átlátszóságot tartalmazó beton textúra blendelve az alatta lév? ground rajzolatával. Meg kell hagyni, nagyon szép eredményt ad a módszer.

Kezdek vérszemet kapni, már azon kattogok, hogyan lehet az es? effektet is szimulálni az FSX-ben. (Ahhoz ugyebár kell egy speckó material normal mappal stb. és felejt?s az FS2002 SDK....)

 
 

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #26 on: November 13, 2009, 09:10:26 AM »
Szia!

Bocs hogy így magadra hagytunk. Gábor azt ígérte, hogy jön hétvégén és több dolog mellett a source file-okat is elküldi, ill. feltölti.
És akkor bele tudunk vágni a dologba élesen.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #27 on: November 13, 2009, 09:25:50 AM »
Nincs semmi baj. Rácuppantam erre a témára (ahelyett, hogy tenném a dolgomat és b?szen modelleznék a pécsi sceneryhez) minél jobban elmélyedek benne, annál inkább érdekel.
A módszer megvan, haladok lépésr?l lépésre, de amint várható volt, mindig el?bukkan valami megoldandó apróság.
Ezt Ti tudjátok a legjobban, utaltál rá egy el?z? hozzászólásodban LHSM kapcsán.

A chopper trailert még nem sikerült helyesen áttennem FS9-hez. Más objektumokat tudok FS9 mdl-be exportálni, ezt valamiért nem eszi meg. (Pontosabban elkészül az mdl, de az MDLTweaker és a ModelConverterX is hanyatt vágja magát t?le, nekem ez meg így nem jó.)
Neki fogok látni az exportnak el?r?l, azután szinte alkatrészenként megnézem, hogy melyik a hibás.
   

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #28 on: November 13, 2009, 11:16:52 AM »
Húú.Látom szuperül halad a konverzíó!
Esetleg nem tudsz készíteni valami képet a már jobban fest? részekr?l?
Kicsit kozmetikáznék rajta aztán menne a hírekbe.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #29 on: November 14, 2009, 22:14:18 PM »
Sziasztok,
Hétvégén nem vagyok a modellez?s gépem mellett, de amint a végére járok a halványság témának, küldöm a képeket és a gmax fájlokat is.