Author Topic: LHSZ, Szentes (FSX)  (Read 9206 times)

Offline Teroitin

  • Valued Customer
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 14
LHSZ, Szentes (FSX)
« on: July 20, 2013, 08:03:41 AM »
Sziasztok,
már többször neki kezdtem a szentesi reptér elkészítéséhez X-Plane 9 alá, de mindig félbe szakadt, majd elveszett. A reptér szorosan köt?dik hozzám, hisz itt lakom és édesapám két An-2-ese is itt állomásozik (HA-MBA, HA-MEB). Pár napja vettem meg a FSX-et és most komolyabb az elhatározás.  Itt szeretném képeken dokumentálni, hogyan áll a project. Illetve ha elakadok valamivel, remélem tudtok segíteni. El?ször a repteret akarom elkészíteni, majd a szomszéd tanyát, légiment? bázist és 1-2 épületet. A modellezés a tutorial videók alapján jól megy.
Mai terv az lesz, hogy kiugrok a reptérre és fotózgatok, a textúráknak a készített nagy felbontású fotókat szeretném használni. M?holdas úton meg tudom mérni kb. a tárgyak hosszát, szélességét?
Amivel csehül állok az a fotórealisztikus scenery készítés, de azt majd id?vel. A reptér füvének textúrája is nagy kérdés. Egyel?re ennyi :)
Köszönöm, Dani!

Offline Teroitin

  • Valued Customer
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 14
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #1 on: July 20, 2013, 11:02:06 AM »
Az els? kérdésem az lenne, hogy most olyat csinál a gmax textúrázásnál, hogy az eredeti téglatest polygonjaira nem akarja ráhúzni a textúrát, csak az általam egyedileg készített tet?re. Milyen opció van rosszul beállítva?

Ui.: Kitöröltem a valaha volt téglatest polygonjait és újra rajzoltam, megoldotta a problémát.
« Last Edit: July 20, 2013, 11:31:30 AM by Teroitin »

Offline Teroitin

  • Valued Customer
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 14
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #2 on: July 20, 2013, 17:50:52 PM »
Elkészült a benzines, láttam már szebb textúrákat :)) De nekem tetszik. Kicsit távol van a két beton konténer, majd igazítok még rajtuk.



Uploaded with ImageShack.us

Körülötte kerítés van, illetve a 4 sarkában piros-fehér csíkos rudak. Ezeket külön készítsem el vagy mehet gmaxban maga az építmény köré? Alá meg húzhatok egy téglalapot és arra textúrázhatok vagy gubanc lesz bel?le?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #3 on: July 20, 2013, 18:04:54 PM »
Szia!

Sok sikert a projekthez.

Érdemes amennyire csak lehet mindent egy textúrára tenni és egy fájlban kezelni. Egyetlen bibi hogy a kerítésnek általában speckó material beállítás kell. De kezdetben ett?l el lehet tekinteni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Teroitin

  • Valued Customer
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 14
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #4 on: July 21, 2013, 11:03:33 AM »
Olyan problémám akadt, hogy FSX-ben már teljesen feketén jeleníti meg az objectet. Illetve, ha az FSX SDK-jának a bglcomposer-ét szeretném használni, akkor kapok pár error-t. Leszedtem az FS9-ét, azzal jó, csak akkor meg nem jelenik meg a textúra... Lehet ott veszik el, hogy a tutorial videó alapján, szinte minden FS9-hez készült. Habár egy szimpla kockára ráhúztam a kerítés textúráját, kipróbálni, hogy átlátszó-e és akkor teljesen jól m?ködött, de elnyújtotta a textúrát, nem úgy látszott, mint GMAX-ban vagy MDL Tweakerben.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #5 on: July 21, 2013, 14:39:09 PM »
Igen a videók FS9-re készültek. A fekete objektum olyankor szokott lenni amikor a textúrát nem találja az FS vagy rossz formátumban van. Átkonvertáltad valamilyen DXT-be vagy DDS-be?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Teroitin

  • Valued Customer
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 14
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #6 on: July 22, 2013, 12:51:16 PM »
Egy 1,5 órát elszórakoztam vele, több féle-fajta képformátummal. Nem javult. Aztán megörültem, hogy megtaláltam a hiba okát, a texture mappa nevének a végén volt egy "s" bet?, kitöröltem. Ezek után is rossz volt. Majd egy m?köd? scenery mappájából áthúztam egy dds fájlt. Ugyanúgy fekete maradt. Valami apróságot, valahol nagyon elnéztem és nem találom.

Offline Teroitin

  • Valued Customer
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 14
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #7 on: July 24, 2013, 18:14:27 PM »
Textúra megjelenik végre. SBuilderX-szel beraktam egy google Earth-ös fotót. A végén még lesz bel?le valami. ADEX-szel elkezdtem heggesztgetni a repteret, hogy alapnak beraktam egy sima füves placcot, azt nem jeleníti meg, vagy megjeleníti csak a föld alatt van. Elvileg az ADEX-szel ki tudom egyengetni a reptér környékét, mert nagyon egyenetlen és a felszálló pálya fele föld alatt van. Ezt melyik opciójával tudom megtenni? Illet?leg, melyik programot ajánljátok megrajzolni a repteret és textúrázni a talajt?
Köszönöm, Tero.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #8 on: July 24, 2013, 19:01:05 PM »
Afcad fájlhoz az ADEX tökéletes. Flatten opció a kisimítás.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Teroitin

  • Valued Customer
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 14
Re: LHSZ, Szentes (FSX)
« Reply #9 on: July 27, 2013, 10:40:29 AM »
Úgy ahogy sikerült :) A scenery-t nem szándékozom publikálni így felesleges is megkérdezni... de! az LHSimulations ingyenes scenery-kb?l fel szeretnék használni 1-2 objectet. Megcsináltam az "irányító tornyot" (amely valójában sosem készült el). A lábait sikerült egész szépen alpha csatornával megoldani, egy téglalapra húztam a textúrát aminek se teteje, se alja, de nem tudom megrajzolni a bels? polygonokat, hogy ha szemb?l nézem akkor ne csak 2 acél rúd tartsa az egész bádog építményt. Illegal new face üzenetet kapok.
Köszönöm az eddigi segítségeket!