Author Topic: FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba  (Read 13460 times)

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« on: November 19, 2009, 19:01:34 PM »
Abban szeretném kérni a segítségeteket hogy-hogyan lehet az SDK programot a 3DS max 9 programba belerakni

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #1 on: November 19, 2009, 19:14:45 PM »
Szia!

Elolvastad, amit küldtem?
Hol akadtál meg?
« Last Edit: November 20, 2009, 22:44:07 PM by Admin / Dani »

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #2 on: November 19, 2009, 19:45:57 PM »
Hát nagyon az elején! Követtem a leírást ami a weblapon van (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526971.aspx) Aztán valahogy nme jött össze, hibát ír ki amikor elindítom a max-ot, és nem tudom ki exportálni azokba a fájlformátumokba amelyikbe kellene...

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #3 on: November 23, 2009, 09:40:50 AM »
Sikerült megoldani?

Bár az én tapasztalatom az, hogy érdemesebb gmax-ból dolgozni. Nekem is át kellett térnem rá, pedig még anno én is 3DS-ben modelleztem. MIvel a két program ugyanaz ezért könnyen megy a dolog. Több el?nye van: egyrészt a gmax kevesebb er?forrást igényel, akár az fs is futhat práhuzamosan minden gond nélkül, a gmax-ban csak azok a dolgok vannak benne amit az fs is tud. Tehát nem rendelsz hozzá olyan módosítókat, amik 3DS-ben megjelennek, de fs-ben már nem.

Úgy is dolgozhatsz, hogy a 3DS Maxból kiexportálod a modelt .3ds-be, azt megnyitod gmax-al és kiexportálod az SDK-val mdl-be.

Dehát, ízlések és pofonok...

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Papirzacsi

  • Designer
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 84
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #4 on: November 23, 2009, 10:51:27 AM »
a gmax-ban csak azok a dolgok vannak benne amit az fs is tud. Tehát nem rendelsz hozzá olyan módosítókat, amik 3DS-ben megjelennek, de fs-ben már nem.

Azért ez így sajnos nem teljesen igaz. A Gmax nem csak az fshez készült, ezért tartalmaz olyasmit is, amit az fs nem tud értelmezni, többek között gondolok itt pl. textúrázással kapcsolatos dolgokra (crop meg ilyesmi). :-(
Tényleg izlések és pofonok, de a 3dsmaxban a több módosít? és javított funkciók miatt szerintem könnyebb a modellezés ezért én szívesebben használom ezt. Igaz ilyenkor plusz id?t vesz el, hogy a gmaxon keresztül kell vinni a cuccot, de ez a .3ds formátum miatti szétesést kezelend? weldben és újabb smoothban(ha szükséges) ki is merül szerencsére.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #5 on: November 23, 2009, 11:41:56 AM »
Szia,

Miért kell gmaxba átvinni a modelleket?
Az FS2002 gamepackhez értem, ill. a LOD modelleknél is, de de ha nem err?l van szó, mehet a modell .X-be, majd XtoMDL és BglComp.exe

Csak óvatosságból?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #6 on: November 23, 2009, 13:59:50 PM »
Végülis igen, a .X file is megoldás.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Papirzacsi

  • Designer
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 84
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #7 on: November 23, 2009, 14:25:02 PM »
Az FS2002 gamepackhez értem, ill. a LOD modelleknél is, de de ha nem err?l van szó, mehet a modell .X-be, majd XtoMDL és BglComp.exe

Mivel teszed át .x-be a 3dsmaxból a modelleket? Annó próbáltam én is mert könnyen járható útnak t?nt, de az eredmény elkeserített, mert pl. dunakeszin a static gawron .x-fileon keresztül akkora lett az fsben mint maga a repül?tér.:-) A 3dsmax-gmax-fs meg tény, hogy macera, de legalább a méret nem volt gond, ami számomra fontosabb, mint egy két smooth hiba amit gmaxba gyorsan javíthatok. De nyitott vagyok, mert jó lenne kihagyni a gmaxot. :-)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #8 on: November 23, 2009, 14:48:17 PM »
Csak az File/Export, Flightsim directX file opciót szoktam használni, az FSX SDK 3dsMax9 pluginból. Felt?nt, hogy nagyobb az X-en keresztül készített modell, mint a Gmax-os, de nem láttam számottev?nek a különbséget. (Ha az ACES-nél a Max volt a standard modellez? cucc, gondoltam jó lesz nekem is.)
Létezik pl a Pandasoft X-exporter maxhoz, nem foglalkoztam még vele.

Viszont, ha maxból Gmaxba exportáltam (LOD modell miatt, amit csak a Gmax packkal lehet kompilálni) nekem bejött a Bobó exporter, ami ms scriptként menti a modellt, import helyett csak futtatni kell a Gmax.ban a scriptet.
A freeflightdesign.com-on van tutorial róla. Sajos, az FSX materialokat nem tudja áttenni, meg csinál valami hülyeséget a particle view miatt, más baja nincs. 

Offline Papirzacsi

  • Designer
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 84
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #9 on: November 23, 2009, 15:12:02 PM »
Csak az File/Export, Flightsim directX file opciót szoktam használni, az FSX SDK 3dsMax9 pluginból. Felt?nt, hogy nagyobb az X-en keresztül készített modell, mint a Gmax-os, de nem láttam számottev?nek a különbséget. (Ha az ACES-nél a Max volt a standard modellez? cucc, gondoltam jó lesz nekem is.)
Létezik pl a Pandasoft X-exporter maxhoz, nem foglalkoztam még vele.

Jaj, várj! A topik témájától kicsit elkanyarodva az fs9-be való konverzióról beszéltem(lehet te is, csak legyen tiszta), az fsx sdk-s dologból kiszülhet? fs9 kompatibilis eredmény? A pandasoft X exportert próbáltam annó, de az csinált akkora gawront, mint a repül?tér. :)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #10 on: November 23, 2009, 16:24:03 PM »
Ok, akkor volt egy kis félreértés, de amihez eljutottunk, az elég érdekes téma.

Az FS2004 SDK- csak a Gmaxhoz ad eszközt, így már jobban értem a hozzászólásodat. Maxból FS9 modellt csak a Gmaxon keresztül próbáltam, nincs más tapasztalatom. Látva a tiédet a Padasoft cuccal, nem is lesz.

A topiknyitó kérdése is az volt (sg-n, vagy privátban, már nem emlékszem) hogyan lehet úgy modellezni, hogy jó legyen FS9-hez és FSX-hez is.

Eléggé megkínlódtam kistraktor kapcsán ezzel és az alábbi, kézenfekv? dolgokra jutottam:
  -Az FS9 bgl, ha a modell nem tartalmaz átlátszóságot és FSX materiallal elérhet? ficsöröket, teljesen jó az FSX-hez
  -FS9-hez az FSX LOD hierarchia nem jó, össze kell attacsolni a LOD-okhoz tartozó objecteket egyetlen elembe LODoként.
  -FSX SP2-nél nincs sok értelme LOD-okkal vacakolni, FS9-ben is a scenery tárgyak 90%-át meg lehet kevés polival is szépre csinálni megfelel? textúrázással. A textúra számit a kinézet szempontjából.
- Natív FSX modellt FS9 alatt nem próbáltam, szerintem megfektetné, vagy nem jól jelenne meg. 

59th Ducky

  • Guest
Re:FSX SDK telepítése a 3DS max 9 programba
« Reply #11 on: March 26, 2010, 12:50:56 PM »
Én 2 dolgot tettem meg és m?xik:

1. A tizedes vessz? helyett az op.rendszerben a PONTOT (.) használom,
2. A 9-es plugin hibás fordítót használ így a régi FSX SDK support oldal javaslata alapján a 7-es könyvtárat átmásoltam a 9-esébe és m?xik.