Author Topic: Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek  (Read 21772 times)

Offline tamascy

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« on: November 26, 2009, 09:43:33 AM »
Sziasztok

Neki kezdtem a Larnacai repter fejlesztesehez. es kis tanacsot szeretnek kerni. Mi a legjobb modszer, eszkoz a kifutopalya + gurulo utak + allohelyek modellezesere? mindent GMAX-ban mint plane es igy texturazni? a Sarmelleki repternel hogy van megoldva?
EGyebkent csak gratulalni szeretnek a gyonyoru Pecshez + Sarmellekhez.

Udv
Tamas

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #1 on: November 26, 2009, 09:47:42 AM »
Szia!

Üdv a fórumon és köszönjük a dícséretet.

Melyik fs-hez készíted? FS9 v. FSX?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tamascy

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #2 on: November 26, 2009, 10:15:59 AM »
eloszor FS9 utana FSX igazabol mindket verziohoz keszitenem egy idoben.
Hal istennek egyszeru a dolgom mert itt dolgozom a repteren es barmikor tudok fenykepezni meregetni :)
Jol jon amikor az embernek van egy repteri belepoje ami mindenhova ervenyes:)

itt van par kep hogy milyen lett az uj terminal:)










Offline vopistu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 46
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #3 on: December 30, 2009, 17:48:37 PM »
Sziasztok!

Ezt a kérdést én is fel szeretném tenni, hogy milyen módszerrel csináljátok a guruló utakat. (nem találtam választ az els?nek feltett kérdésre)

Üdv.: István

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #4 on: December 30, 2009, 18:31:03 PM »
Szia.
Az összes 2D objektum (background,appron,gurulóutak,vonalak,stb) is Gmaxban készült.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #5 on: December 30, 2009, 19:05:09 PM »
Szia vopistu,


Ennek az oldalnak az alján elérhet? egy tutoriál a kérdéseddel kapcsolatban, nagyon jó.
Remélem segít.  Ez a bill_womack féle tutoriál


http://www.scenery.org/tutorials.htm


Offline vopistu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 46
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #6 on: December 30, 2009, 22:02:35 PM »
Koszonom, rajta vagyok!

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #7 on: January 01, 2010, 14:35:02 PM »
Szia,
Sok sikert a fejlesztésekhez!
Ha egyaránt akarod FS2004-hez és FSX-hez készíteni a ground poligonokat, egyetlen dolgot kell szem el?tt tartani: az FS2002 Gmax gamepackot használd, és a egyik rétegnél se legyenek az egymás melletti vertexek 100m-nél messzebb egymástól. Ha a tutorial szerint jársz el, helyesen fog megjelenni a pálya mindkét FS-ben.
Az épületeknél és egyéb tárgyaknál az átlátszóságot tartalmazó részeknél kell külön modell, az FSX materialok miatt.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #8 on: January 20, 2010, 13:37:39 PM »

Offline Airbus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #9 on: June 24, 2010, 10:28:34 AM »
Sziasztok!

Szerettem volna csinálni a Siófok közelében található Papkutapusztai repül?tér AFCAD-ját FS2004-hez. Alapul az IVAO-s VFR 2010 kiegészít?t használtam, amin csak a pálya van. Ehhez szerettem volna hozzáadni az állóhelyeket és a pályát is arrébb tenni, a valós helyére.
Az avsim oldalról letöltöttem egy AFCAD221 nev? progit, ami els? ránézésre nem nehéz kezelni, szépen meg is csináltam az állóhelyeket, arrébb raktam a pályát (a koordinátákat a Google Earth-b?l vettem).
Amikor ezek megvoltak ki szerettem volna próbálni, ezért felülírtam az IVAO-ssal. Az FS indításnál észre is vette az új scenery-t, betöltötte. Majd kiválasztottam a gépet és a repteret (és kiírta az állóhelyeket is, amiket betettem), majd Flight gomb ... és semmi. 1%-ig sem jut el, kifagy. Ugyanezt csinálja LHSK-nál, s?t még LHSA-nál is.
Feltöltöttem a bgl fájlt, hátha valakinek van egy kis ideje megnézni, hogy mi a hiba benne: http://addat.hu/6031d414/AF2_LHPK.bgl.html

Mi lehet a baj vele?
Segítségeteket el?re is köszönöm!

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #10 on: June 24, 2010, 10:54:09 AM »
Els?sorban azt mondom hogy az AFCAD-ok váltzotatására inkább az ADE-t használd:

http://www.airportdesigneditor.co.uk/index.html

Próbáld meg ezzel.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline VikTTor

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #11 on: July 01, 2010, 15:08:46 PM »
Sziasztok!

Airbus barátommal ketten ügyeskedünk a papkutai reptér AFCADján, a következ? két probléma állt el? így pár nap próbálkozás után:
Egyik, hogy a .bgl csak úgy m?ködik, hogyha az állóhelyeket és a pályát összekötöm. Én ehhez az apron lines részt használtam, összekötöttem, de így sárga csíkok mindenütt. Ez egy füves terület, sárga csíkok nélkül.. hogy tudom ezeket eltüntetni?

Másik, hogy van a f?ben egy betonozott terület (a legnagyobb gép állóhelye). Ezt a füves apron-ra külön másik apronként rajzoltam meg. A "concrete"-ra állított terület FSben f?nek látszik, átálítottam asphalt-ra, így látszik, viszont a repül? futója ugyanúgy "porol" rajta, mintha füvön menne. Ezt hogy lehet megszüntetni?

El?re is köszönöm, üdv:
Viktor

Offline VikTTor

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #12 on: July 03, 2010, 11:27:08 AM »
Valaki, tanács?  :-[

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #13 on: July 03, 2010, 11:37:51 AM »
A vonalak esetén használd az appron path-ot a, left edge, right edge legyen none.A centernél pedig vedd ki a pipát.A porzás érdekes.Ha van, és jó a flatten, akkor nem szabad neki, márpedig az appron poly alapból létrehozza.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline VikTTor

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
« Reply #14 on: July 05, 2010, 09:52:59 AM »
Köszönjük szépen a tanácsokat, a sárga csíkot sikerült kivenni, de a porzás még mindig fennáll. De sebaj, annyira nem zavaró, meg van nagyobb bajunk is, pl ugye objektumok készítése..