Author Topic: Hungary Légiment? leszállóhelyek  (Read 52122 times)

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Hungary Légiment? leszállóhelyek
« on: November 29, 2009, 19:17:03 PM »
Segítségeteket szeretném kérni hogy hogyan is tudnám én ezeket az FS9-FSX be belerakni.

Google Sketch Up 7-tel készítem a leszállóhelyeket. Nagyon örülnék neki ha az SDK-ák telepítését más programokba is elmagyarázná nekem valaki!

(Eddig Balatonfüred heliport, Szentesi Légiment? bázis, Veszprém Kórház, Ajka Kórház van meg.)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #1 on: November 29, 2009, 20:26:28 PM »
Szia,

Írhatnád kicsit b?vebben, hogy hol, mivel akadtál meg, akkor jobban értenénk a kérdésedet. ;)
Nálad az FSX SDK a Acceleration pack-kal együtt telepítve lett, az tartalmazza a Gmax-hoz való FSX gamepacket és a 3ds max pluginokat, amikkel FSX-hez  tudod exportálni a sketchup modelleket.

Más modellez? programokat (Blender, Sketchup, Anim8tor, stb.) nem igazán támogat az FS SDK.
Az FS2004 SDK pedig csak a Gmax-hoz ad exportáló progit.

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #2 on: November 29, 2009, 20:58:08 PM »
Megcsináltam azt a próbát hogy egy kockát belerakni fs-be. De nem találtam a megadott koordinátákon. Ez mit?l lehet?

.BGL-be lett kiexportálva az Aces tools menüpont alatt az export and Loddal ki .bgl-be be fs-be és nem találtam meg fs-be.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #3 on: November 29, 2009, 22:36:33 PM »
Az elejér?l kellene elindulni.

Ehhez legel?ször is azt javasolnám, hogy nézd meg az LH Simulations fórum Scenery tudásbázis részében található magyar nyelv? Gmax tutorial videókat. Ezekben Sándor mindent remekül elmond és bemutat, amire a Gmax-os munkához szükséged van.

A tutorialok ismeretében a Gmax-ból egyaránt tudsz majd exportálni FSX-hez és FS9-hez. (Csak az FSX-hez való Gamepacket is telepíteni kell, ezek megférnek egymás mellett, mindig arról a parancsikonról lehet indítani a Gmax-ot, amelyik packet használni akarod.

A maxból másként kell exportálni, mint leírtad. Err?l készítek neked egy rövid tutorialt képekkel, talán hasznos lesz.

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #4 on: November 30, 2009, 09:33:50 AM »
Rendben! Nagyon Köszi!

A Gmaxxal van egy olyan bajom h feltelepítettem az alap progit nem pakoltam hozzá semmit és kér valamilyen kódot az elinduláshoz. Mit tudok csinálni hogy oké legyen?!

Offline Papirzacsi

  • Designer
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 84
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #5 on: November 30, 2009, 10:23:11 AM »
A Gmaxxal van egy olyan bajom h feltelepítettem az alap progit nem pakoltam hozzá semmit és kér valamilyen kódot az elinduláshoz. Mit tudok csinálni hogy oké legyen?!

Kell az ablakban lennie egy linknek, ahova elmész és beregisztrálsz, a regisztráció végén kapsz egy hosszú bet? és számsort, azt kell bemásolnod a gmaxban megjelen? ablakba, aminek hatására egy zöld pipa jelenik meg a sor végén. Ha megjelent, akkor minden rendben egy kattintás a megfelel? helyre és már megy is a gmax.

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #6 on: November 30, 2009, 10:38:44 AM »
Rendben Köszi! Akkor minnyá neki is állok!

Most gondolkodtam rajta! Lehet hogy azért nem jelenik meg nekem a cucc fs-be mert csak a bgl fájl van a scenery könyvtárba a texture könyvtárba meg nem másoltam be a "képeket"?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #7 on: November 30, 2009, 10:49:00 AM »
Ez lehetséges, ha használtál textúrákat.
Azt tudod, hogy az FS csak négyzet alakú és a 2 hatványainak megfelel? méret? textúrákat kezel? (128*128, 256*256....stb)

Megvan a tutorial. Dobd át priviben a címedet és elküldöm.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #8 on: November 30, 2009, 13:59:08 PM »
Helyesbítés:
Nem négyzet, hanem olyan téglalap, aminek minden oldala a 2 valahányadik hatványának megfelel? számú pixel hosszúságú. (n=2-12)   ::)

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #9 on: November 30, 2009, 14:58:31 PM »
És hogy tudom át textúrázni a modelleket? Maxxal? Gmaxxal?

Offline Zoli

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 394
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #10 on: November 30, 2009, 15:02:15 PM »
http://lhsimulations.co.cc/forum/index.php?topic=29.0 a 2. videó foglalkozik a textúrázással, de javaslom az összes megnézését!

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #11 on: November 30, 2009, 15:43:03 PM »
Rendben köszi szépen!

Pateszi amit küldtél doc fájlt azon az .X-b?l MDL-é való alakításos képen neked olyan fájljaid is vannak amik nekem nincsenek! Akkor rossz az SDKám?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #12 on: November 30, 2009, 15:50:38 PM »
Nem rossz. Csak tovább kellne benne nézel?dnöd.... ;)

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #13 on: November 30, 2009, 16:02:12 PM »
Köszi akkor SDK után nézek!

(UI: légyszi kezeljjetek úgy mint egy analfabétát mert mos csinálok el?ször ilyet és még nagyon nem tom h hogyan kell!)

Offline Zoli

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 394
Re:Hungary Légiment? leszállóhelyek
« Reply #14 on: November 30, 2009, 16:28:40 PM »
http://lhsimulations.co.cc/forum/index.php?board=7.0

Csak ismételni tudom magamat. Amikor mi elkezdtük, mi sem tudtuk, pont ezért linkeltünk be mindent, a fenti címre, hogy a hozzád hasonló kezd?knek legyen mib?l kiindulniuk. Javaslatom a következ?:

Én elhiszem, hogy nagy a lelkesedés, mert nyilván az, mindenkinél az, de kérlek szánj rá egy teljes napot, hogy az összes linket megnézed, elolvasod, és legf?képp ÉRTELMEZED. És akkor már nem is lesz semmi ilyen gondod.