A reptér alapok készítéséhez az FS2004-hez úgy tudom, hogy 2 f?bb módszer van, míg az FSX-nél 3.
1. Ha nem akarsz sokat vessz?dni, elkészítheted a repteret pl. az AFX, SBuilder, ADE stb. programokkal. Elég berajzolni az apron stb. poligonokat, megadni, hogy milyen felület legyen, majd a szerkeszt? progi elkészíti az egészet. Ekkor olyan lesz minden, mint a default reptereken, az FS saját textúráit használja.
Egyszer?, de nem egyedi kinézet? az eredmény.
2. Egyedi poligon alap készítése fotó textúrákkal. (Eddig úgy vettem ki a leírásodból, hogy inkább ezt szeretnéd.) Ez sokkal szebb megoldás, az igazán jó sceneryk így készülnek.
A készítéséhez a Gmax FS2002 gamepackot szokás használni, ennek a segítségével lehet a legjobban integrálni az alap poligonokat, ill. a különböz? rétegeket az FS-be.
Leírást róla-no meg még sok hasznos dologról- itt találsz:
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Ground_polygon_creation_with_GMax Érdemes végigolvasni a wiki részt.
A groundot több egymásra helyezett, különböz? részletesség? textúrával ellátott rétegb?l szokás összerakni.
- fotó alap
- detail textúra a f?höz
- pálya, apron aszfaltok, betonok, stb.
- festett jelek,
- keréknyom csíkok, repedések a pályán stb.
Ezek rétegrendjére több megoldás is elképzelhet?, általában a fenti sorrend játszik alulról felfelé haladva.
Magát a fótó alapot úgy célszer? kezdeni, hogy a rendelkezésedre álló textúrát 1024x1024-es kockákra darabolod. A széleken a textúrák alfáját feketére rajzolod, így ezeken a helyeken átlátszó lesz és alatta megjelenik az FS ground. Ha megvagy a textúrákkal, Gmaxban az FS2002 gamepackot használva négyzetekb?l álló poligonokat hozol létre, célszer?en az ARP középpontot használva. Ezeket a négyzeteket textúrázod (multimaterialként) a feldarabolt fotóalap textúrákkal.
A méretet és elhelyezést pl. a Gmaxban berajzolt pályához tudod igazítani.
Ezután rétegenként kell el?ször .asm formába exportálni, a kapott szöveges fájlokon szövegszerkeszt?vel beállítani pár dolgot és a BGLC.exe compilerrel bgl-be menteni.
3. Az FSX-hez van egy progi, ami nagyméret? fotótextúrákból egy lépésben rétegelt (évszakok, vizek, éjjeli textúrák) alapot tud készíteni. Ilyen alapra lehet aztán a pályát és az apronokat az FS2002 gamepackos, vagy az FSX natív módszere szerint legyártani.