Author Topic: Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén  (Read 11205 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Sziasztok!

Az épen készül? Debrecen scenerybe már animációkat is szeretnénk belerakni. FS-be még semmilyen animációt nem raktam bele. Jópár napja foglalkozom a témával.
Amit el akartam (akarok) érni, hogy egy objektumot pl. egy autót egy el?re meghatározott útvonal mentén mozgassak. Van otthon egy nagyon régi 3DStudio maxes könyvem amiben hasonló módon egy szitaköt?t lehetett egy spirál mentén animálni. Ez jó kiindulási alapot adott, de mivel gmaxban kell modelleznem ezért kicsit máskép m?ködik a dolog. Beleütköztem néhány problémába és elkezdtük a témát az fsdeveloperen kivesézni.
Szerencsére az eiresim design egyik fejleszt?je összedobott egy tutorialt amit most szeretnék veletek megosztani. Nem nagy ördöng?sség a dolog. Még nem tudtam kipróbálni, de ezt este megteszem. Ha jó lesz akár egy tutorial videót is összehozhatok.

A dolog még ott bonyolódik hogy a gmax exportja csak 1024 frame-ig hajlandó exportálni. Az FS 18 hertz-el vagyis másodpercenként 18 frame-et (képet) jelenít meg. Ez azt jelenti hogy kb. 55 másodperc a maximum hossza az animációnak alapesetben. Van lehet?ség ennek megnyújtására, de az már elég nehéz, mivel az asm vagyis a forrás fájlban kell programozni, 1024 framenként kiexportálni az animációt majd a külön fájlokat összerakni. Könny?nek hangzik, de én már el?re félek. Ha sikerül akkor persze megírom.
« Last Edit: April 28, 2010, 08:06:46 AM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #1 on: April 28, 2010, 14:36:55 PM »
Pazarul m?ködik, nagy köszönet a doksiért!
Bármilyen más animációs tutorialt is hálásan megköszönnék, mert az eddigi próbálkozásaim kb. 1-2 alkalommal jártak sikerrel - akkor sem tartósan. :-[

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #2 on: April 28, 2010, 20:34:30 PM »
Mit ér a tézis bizonyítás nélkül:

Kb. fél órás munka (persze a vonat megmodellezését leszámítva)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SSpYrkfIc9o[/youtube]

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #3 on: April 28, 2010, 20:44:35 PM »
Ez nagyon megérte a ráfordított fél órát (és a modellezést is), nagyon-nagyon pazar lett!

Hülye kérdés: nyugodtan anyázz le miatta, de nem lenne egy icipicit még leny?göz?bb (mondjuk így is imádni fogják a szájsebészek az LHS-t a sok leesett áll miatt ;) ;D ;D), ha lenne hozzá egy vasúti töltés, fels?vezeték és egy V43 egy kicsivel hosszabb szerelvénnyel? ;D (Bocsi... :-[)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #4 on: April 28, 2010, 21:06:35 PM »
 :o Hejjaj. Kicsit örüljetek már ennek is!

Most nem igazán a látvány volt a lényeg, hanem az hogy m?ködjön a dolog. A feladat oroszlánrésze csak most jön, ugyanis ez az animáció most csak 900 frame hosszú de legalább 3000 frame-nek kell lennie amihez az asm source fájlokat kell majd bütykörésznem, aminél nem utálok semmit jobban.

Ha jól tudom ezen a vonalon nincs fels?vezeték. A hosszabb szerelvény meg a polyk miatt nem szerencsés. Ugyanis mindegyik frame egy drawcall-t jelent. Most még oké mert alig van valami a sceneryn de kés?bb már lehetnek gondok.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #5 on: April 28, 2010, 21:23:51 PM »
:o Hejjaj. Kicsit örüljetek már ennek is!

Most nem igazán a látvány volt a lényeg, hanem az hogy m?ködjön a dolog. A feladat oroszlánrésze csak most jön, ugyanis ez az animáció most csak 900 frame hosszú de legalább 3000 frame-nek kell lennie amihez az asm source fájlokat kell majd bütykörésznem, aminél nem utálok semmit jobban.

Ha jól tudom ezen a vonalon nincs fels?vezeték. A hosszabb szerelvény meg a polyk miatt nem szerencsés. Ugyanis mindegyik frame egy drawcall-t jelent. Most még oké mert alig van valami a sceneryn de kés?bb már lehetnek gondok.

Valamit félreértettél... ;) Szó sincs arról, hogy nem örülök: a helyzet az, hogy valójában még nem tértem magamhoz a döbbenett?l, annyira tetszett. (Bár ezt egy másik topicban kicsivel b?vebben is kifejtettem. ;) ;D)

Nekem a felvétel hosszúnak t?nt - nyilván a hatása miatt is -, ezért azt hittem, hogy ez a "teljes" szakaszból egy ízelít?. Szóval az csak egy kérdés volt... :-X

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #6 on: April 29, 2010, 08:01:48 AM »
Még pár dologra rá kell jönni. Például néhol rángatózik a vonat. El?ször azt hittem, hogy az én antik gépem miatt van, de már más is jelezte. Még kísérletezgetem. Majd ha már minden trükkre rájöttem akkor csinálok egy tutorial videót.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #7 on: May 15, 2010, 23:03:13 PM »
Sziasztok!


Még mindig a vonaton dolgozok. Már ahogy az elején írtam, sajnos nem lehet 1024 frame-nél hosszabb animációt készíteni, legalábbis normál esetben. De mivel én nem vagyok normál eset ezért tovább feszegettem a húrt. Közben sok dologra rájöttem igaz még a célig nem jutottam el.
A dolog pikantériája hogy az FS gond nélkül kezeli az 1024 frame-nél hosszabb animációkat. A baj ott van hogy egyszer?en a gmax-ból nem lehet kiexportálni ekkora hosszúságú animációt, a makemdl nem engedi. A megoldás az hogy részletekben 1024 framenként kell kiexportálni majd az asm fájlokat összekombinálni. Els?re könny?nek hangzik, de abszolút nem az.
Az fsdeveloperen van err?l leírás de semmit nem foglalkozik az export kérdésével. Elkezdtem hát kísérletezgetni. Fogtam a vonatot és csináltam rá egy 2048 frame hosszú animációt. Kiexportal ala'nature, el is készült az asm fájl csak az animációt kihagyta bel?le az exporter. Hát akkor a második lépés. Fogtam ugyanazt a vonatot és az id?szalagon beállítottam hogy 1023 frame-ig menjen el. Sikerült kiexportálni minden klappol. Majd fogtam megint az id?szalagot és módosítottam 1024-t?l 2047 frameig. Aztán jött a fekete leves. Annyire nem exportálta ki hogy ki is akadt a gmax. Hibaüzenettel elszállt.
FS developeren rákérdeztem a dologra. Úgy néz ki csak akkor lehet exportálni ha a frame 1024-ig van. Ezzel viszont az a gond hogy az asm-ben is így jönne ki a második rész. Ugye minden egyes frame-nél (nem minden egyesnél hanem ott ahol valamilyen irányt vagy szöget vagy sebességet változtat a test, csak ezt most bonyolult leírni) külön sor van amiben leírja a pozíciót.
Quote
Példa :
    real4    389.0, -417.365631, 165.605545,  0.000000 ; frame/x/y/z values
    real4    401.0, -416.044586, 153.910461,  0.000000 ; frame/x/y/z values

389. és a 401. frame esetén a test koordinátái

 Így azonban a második rész is a 0. frame-el kezd?dik ami ugye nem klafa mert olyanunk már van. A második résznek 1024-el kell kezd?dnie és onnan folytatódnia, mintha egy folytonos animáció lenne. Tehát minden sort kézzel át kellene írni és 1024-el megemelni. A vonat animációban ez 2x177 sort jelentene ami hatalmas meló. Ezért csináltam egy excel táblázatot. Így semmi más dolgunk nincs mint fogni a második (vagy akárhányadik) rész asm fájlt, kimásolni bel?le ezeket a sorokat, beilleszteni az excelbe és beírni melyik frameel kezd?djön, abban a pillanatban kiteszi a "B" oszlopba az eredményt, amit már csak ki kell jelölnünk és beilleszteni a végleges asm-be.

Csatolva megtaláljátok az excelt.

Még dolgozok az animáción mert sajnos ennyi még mindig nem elég. Még jelentkezem a témában.


FSDeveloperes diskurzus : http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?p=131944#post131944
« Last Edit: May 15, 2010, 23:06:57 PM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #8 on: May 20, 2010, 10:35:27 AM »
Sziasztok!


Tegnap történelmi áttörést hajtottunk végre a LHSimulations sceneryk fejlesztésében  :D
Ha nem is történelmi áttörés de mindenképen egy új dimenzióba léptünk. Mint ahogy már fent is írtam a készül? Debrecen scenerybe már animációkat próbálunk belerakni. Lesz ott egy vonat ami (a valóságban is) a reptér környékén "száguld" egy hosszú szakaszon. Lásd feljebb.

Tegnap ráment az egész estém, de végre sikerült a vonatot a szakasz teljes hosszán végiganimálni, összesen 2048 frame-n keresztül természetesen az FS-ben. Nem volt egy gyalog-galopp.

Rá kellett jönnöm hogyan lehet az animációt szakaszokra bontani, a szakaszokat hogyan lehet kiexportálni, hogyan lehet a szakaszokat újra egy folytonos animációvá konvertálni az asm fájlban, amihez nagyon jól jött az általam készített excel file. Ezután az asm fájl többi részét kézzel kellett átprogramozni hogy az 1024 frame feletti részt is megegye, na ez volt valami katasztrófális meló.
A célt még nem teljesen értük el mert egyel?re csak a mozdony mozog. Hozzá kell rakni még a kocsikat ami ugye új objektum és ráadásul minden objektum két darab animációs tábla tartozik. Szóval ha még hozzá rakok mindjuk három vagont akkor ezt a játékot még hatszor kell eljátszanom. Ehhez tegnap este már nem volt er?m.

Szóval még nincs kész, de már nagyon közel vagyunk. A technika már megvan márcsak alkalmazni kell.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Gmax - Objektum mozgatása/animálása útvonal (Path) mentén
« Reply #9 on: April 26, 2011, 22:50:48 PM »
Sajnos az ügy még mindig nincs teljesen megoldva. Sokan kérdezték hogyan lehet megcsinálni. Itt egy videó a 1024-nél hosszabb animációval kapcsolatban ami az útvonalon mozgatást is tartalmazza. Sajnos az utolsó lépés még nem megoldott.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GzvsLkYGO4A[/youtube]



Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary