Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 220076 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #300 on: January 18, 2010, 10:44:06 AM »
A vonalazás alatt a pálya és a taxiutak felfestett jeleit érted?

Az vissza van alakítva Gmax-ba (FS2002 Gamepack), egy rétegben vannak. Minden vertex magassága 0,00m.
Este tudom feltölteni a fejleszt?i fájlokat. Minden felületi réteg egyetlen Gmax fájlban van, onnét rétegenként exportáltam.
Egy nehézség adódhat: mivel nem tudtam az exporthoz az eredeti koordinátákat, azokat számítással határoztam meg, vagyis némi eltolódás lehetséges. Vagyis, ha van rá mód, Gábortól jó lenne a Gmax exportnál használt koordinátákat megtudni.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #301 on: January 18, 2010, 10:48:48 AM »
Köszi Zoli!
Egyel?re hagyd. Megpróbáljuk Gábortól megszerezni, ha nem megy záros határid?n belül akkor majd buherálunk.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #302 on: January 18, 2010, 12:56:12 PM »
Zoli, mégegy.

Nem tudom olvastad-e a work in progress-t. Az FS-nek van egy bugja, hogy csak akkor m?ködik a szélzsák, ha a nézetben legalább kett? van. Ez FSX-ben is így van. FS9-ben most azt csináltam, hogy letettem a föld alá mégegy szélzsákot (illetve 3-at, mivel minden széler?sséghez van egy). Ezt FSX-ben is meg kellene tenni, csak most nem tudom, hogy Te az objects.bgl-t hogyan módosítottad. Hogy lehetne ezt megoldani?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #303 on: January 18, 2010, 17:03:14 PM »
Ja meg mégegy. Az FS9 verzióban javítottam az AFCAD file-t. A helipad rossz helyen volt. Ez az AFCAD lett módosítva az FSX-ben? Ha igen akkor valahogy ott is meg kell oldani. Ha nem akkor FSX-re is kell cserélni az AFCAD-et!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #304 on: January 18, 2010, 18:11:10 PM »
Ha egy területen van egy exclude, vagy egy scenery tárgy, ott nem lehet autogen.
Vagyis nem látszanak a hangárok mellé tett fák. Ha pedig kiszedjük az excludeöket, megjelennek az oda nem ill? default tárgyak, extra szélzsákok, stb.

Zoli,

A leírásod alapján megnéztem az exlude- t területeket, és probálkoztam.
Bármilyen objectet, akár autogent is belehet  tenni és megjeleníteni.
lsd. a kép.  No, ezt nem azért írom mondom, hogy az évszakos fa kialakítással nem értenék egyet.
Tehát nincs az FSX - ben ez sem kizárva,

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #305 on: January 18, 2010, 18:28:18 PM »

Nem kell, ugyan a betotnon :)
Csak egy próba

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #306 on: January 18, 2010, 19:06:14 PM »
Zoli!

Feltettem a taxijelek mdl-jeit az új ftp-re. Az új topikban megtalálod az elérés szükséges dolgait.

scenery/LHSM/V100/FSX/

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #307 on: January 18, 2010, 19:36:48 PM »
Gondolkoztam egy kicsit.
Ha az mdl tweakerrrel meg lehet oldani hogy a fa mett?l meddig (dátum) legyen látható akkor a dolog egyszer?.
Kell a fákból évszakoknak megfelel? klón bgleket dátum állítással csinálni, amik csak az adott évszak textúráit használják.
Az objects bgl.-ben pedig hozzáadni guidokat.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #308 on: January 18, 2010, 20:34:25 PM »
Ja meg mégegy. Az FS9 verzióban javítottam az AFCAD file-t. A helipad rossz helyen volt. Ez az AFCAD lett módosítva az FSX-ben? Ha igen akkor valahogy ott is meg kell oldani. Ha nem akkor FSX-re is kell cserélni az AFCAD-et!
Sanyi,
Az FSX-ben a Helipad poziciói jelenleg :
Latitude:46,692947634
Longitute:17,16018945

Ha, megadod a mostanit akkor átlehet tenni viszonylag egyszerúen.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #309 on: January 18, 2010, 22:06:17 PM »
Sanyi,
Az FSX-ben a Helipad poziciói jelenleg :
Latitude:46,692947634
Longitute:17,16018945

Ha, megadod a mostanit akkor átlehet tenni viszonylag egyszerúen.

Ok. Akkor a helipad:
Lat : 46,693013243
Long : 17,160292647
Heading : 348



Közben az LHSM-es papival is szórakoztam, több-kevesebb eredménnyel. Tudni kell hogy a pályafények ill, papik egy külön scams file-ból jönnek. Viszont már többen szóltak hogy a papi nagyon alacsonyan akar hozni az ILS-hez képest, ami igaz is, annak ellenére hogy 3,3 fok van beállítva mind a kett?re. Ma próbálgattam változtatni a papi meredekségén. Elég szívás, mivel mindig újra kell indítgatni az fs-t, ráadásul én csak a pmdg autopilotjában bízom mivel az megy rajta mint a vonalzó, azt viszont a mentés betöltése elött el kell indítgatni, flaps-et adni stb. különben álló hajtóm?vel tesz finelre, amit?l gyorsan 4 piros lesz. Mindegy szóval az eredmény:

3,3 - Eredeti:
Végig 2W 2R
2,8nm - 3W 1R
2,0nm - 4W

3,5
Végig 2W2R
2,2 nm (300AGL) - 3W 1R
1,8 nm (120AGL) 4W

3,7
Eleve 1W3R
2,5nm 2W2R
1,9nm 3W1R
1,7nm 4W

3,6
eleve 1W3R
3,4nm 2W2R
2,0nm 3W1R
1,8nm 4W

A legjobb eredmény talán a 3,5 volt, de meg kellene próbálni 3,55-el de ahhoz már nem volt türelmem. Majd holnap. Kiexportálni ki tudtam, tehát elfogadja legalább 2 tizedesig a scasm.
Bár lehet eleve a scams-es pályába kellene kódolni az ILS-t nem az afcadbe külön és akkor talán nem térne el, lehet valami átváltási izé. Igaz a franc se tudja hogyan kell ILS-t scams-be kódolni...
« Last Edit: January 18, 2010, 22:07:58 PM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #310 on: January 18, 2010, 22:57:19 PM »
Halihó,

De szépen felpezsdültünk! Öröm látni.

Boldi, autogen annotatorral tetted le a fákat, vagy más módszerrel?

István,
FSX-nél sajnos nem m?ködik az MDLTweaker, más az mdl-ek felépítése, meg minden. Emiatt az id?szakos megjelenítésre nincs mód, s?t az olyan finomításokra sem, mint néz? felé forduló objektum, s?t látótávolság megadására sem. Fejleszt?i szempontból egyértelm? visszalépés, sokkal korlátozottabbak a lehet?ségek.

Sanyi, kipróbáltam a letöltést, szuper. Mindjárt nézem is a sceneryben.

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #311 on: January 19, 2010, 07:01:38 AM »
Quote
István,
FSX-nél sajnos nem m?ködik az MDLTweaker,

No akkor nem gondolkozom ezen tovább.
Legyen a cserélget?s megoldás.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #312 on: January 19, 2010, 07:12:07 AM »
PAPI!

Ez egy nem is olyan egyszer? probléma.
Én úgy tapasztaltam hogy az FS-ben a néz?pont pozíciója és a zoom mértéke is  befolyásolja hogy mit látsz.
Én pl. mivel "kis növés?" vagyok rögtön szoktam az alt+ent gombot nyomogatni a gépek többségénél hogy jobban lássak.
Azon kívül melyik gép néz?pontja és melyik zoom az amit etalonnak tekinthetünk?
Szóval nem tudom érdemes e ebbe olyan nagyon belemélyedni f?leg
ha az ILS a td zónába visz helyesen.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #313 on: January 19, 2010, 08:08:43 AM »
Quote
FSX-nél sajnos nem m?ködik az MDLTweaker, más az mdl-ek felépítése, meg minden. Emiatt az id?szakos megjelenítésre nincs mód, s?t az olyan finomításokra sem, mint néz? felé forduló objektum, s?t látótávolság megadására sem. Fejleszt?i szempontból egyértelm? visszalépés, sokkal korlátozottabbak a lehet?ségek.

Itt egy kicsit félreértettük egymást. Ez az én hibám is mert valamit elfelejtettem. Ugyanis alapvet?en m?ködik az mdltweakjei FSX alatt is de csak akkor ha a modell FS2004-es, viszont amit én elfelejtettem az az, hogy az fs9-es modell átlátszósága hibás...szóval csöbörb?l vödörbe. Akkor viszont maradjunk a bgl cserélget?s módszernél.

Quote
PAPI!

Igen, nem egyszer? probléma. Valóban a papi (illetve minden más nézeten alapuló dolog, pl. dokkoló rendszer) a néz?pont függvénye, viszont megfigyeléseim alapján a zoom nem (tegnap 25nm-r?l figyeltem a papit 20-as zoommal). Még megpróbálom a 3,55-el, de tökéletes biztos nem lesz. Szerintem az is a baj, lehet hogy a papi és az ils szöge ugyanaz, viszont nem ugyanabból a pontból indulnak.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #314 on: January 19, 2010, 08:17:46 AM »

Boldi, autogen annotatorral tetted le a fákat, vagy más módszerrel?


Zoli,
Nem azzal tettem be.
Nagyon érdekelt az exludolt terület kezelhet?sége.
Ezért az ADE alatt megnéztem, és ugyanazt láttam amit írtál.
Vagyis megszüntetése után megjelenik minden default objectum, ezért másban kezdtem gondolkodni.
Fordításkor, be lehet állítani, hogy az xml és objec-t fájl is különt tegye ki a fordító.
Az xml fájlban pedig már csak engedélyezni vagy tiltani kell az adott objectumot. Így függetlenül az exludtól megfog jelenni.