Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219093 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #390 on: January 31, 2010, 13:26:11 PM »
Még nézegetjük és próbálkozunk, ha lesz eredmény, Billnek egy köszön? levelet küldenék.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #391 on: January 31, 2010, 16:12:38 PM »
Els? képek, a lámpák még nem a helyükön vannak.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #392 on: January 31, 2010, 16:15:00 PM »
Sírályul néz ki!

Nekem nagyon tetszik! Végülis a bill féle file-ok meg ez én pylonjaim nálad vannak. Szerintem akkor rájuk is lehetne rakni!


...ha lesz eredmény, Billnek egy köszön? levelet küldenék.

Már megtettem az eredmény nélkül is. Majd esetleg ha kész lesz küldök neki egy shotot, vagy az fsdeveloperbe...

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #393 on: January 31, 2010, 17:13:28 PM »
Csak most a következ? fogós kérdés, hogy FS9-ben mi b?bánatot csinálunk, mert gondolom ez nem m?kszik FS9 alatt....

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #394 on: January 31, 2010, 17:36:08 PM »
Sajnos biztosan nem m?ködik, mert csak FSX materialokat tartalmaz, és éppen az újabb lehet?ségeken alapul.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #395 on: January 31, 2010, 17:48:56 PM »
Rakosgatom a lámpákat. Leesett az állam, mert azt látom, hogy a lámpa alá tett parkoló repcsinek frankón az egyik oldala van megvilágítva, a másik árnyékban maradt. Asszem, hogy ez a kúpos effekt miatt van, amit trehány módon rajtahagytam. Eddig ezt nem is láttam. Úgy t?nik, hogy Bill poligonjai vetít?vászonként m?ködnek a reflektor effekttel. Lehet, hogy találtunk valami nagyon érdekeset? 

Nézzétek, ahogyan a lámpán hagyott színes dummik kivetülnek a groudra!

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #396 on: February 01, 2010, 08:09:18 AM »
Billt?l újra megkérdeztem, hogy mit lehetne csinálni FS9 alatt.

Quote
Nice! For FS8/9 I used a very complicated scheme that involved exporting the GMax file, capturing the assembly files (xxx.asm and xxx_0.asm), then hand-editing the two .asm files to change the light code from LIGHT_BEACON to LIGHT_TAXI, then recompiling the .asm files to a .mdl. I then had to convert the model to a .bgl file for use as a scenery object.

BTW, these have been available at AVSIM and Flightsim.com for years... Search for my last name (Leaming) to find the FS8/9 RampLight Library.

However, I haven't (yet) had time to see if I can adapt this new technique to work in FS9. Hopefully, I will find a method that works.

Also, if you notice there are two "ground splash" models available in case you want to use your own poles, or perhaps wanted to add lighting for a hanger floor:

200'x200' sized polygon
400'x400' sized polygon

Yesterday, I created a new "Porch Light" object that can easily be hung over a door, and will produce a subtle splash of light in front of a door. 

Na most az FS9-es verziót még értem is mit csinált. IGaz nekem az a bajom hogy a 9-es gamepackom egyb?l mdl-be fordít és nem kérdezi meg akarok-e asm-et. Értem hogy ? miért csinálja, mert alapból scenery objektumokon nem jelennek meg az aircraft effektek és ? így trükközi meg (ha jól sejtem). Amit említ library-t azt megkeresem.
Viszont ? ezt a módszert sokhelyütt használja. Még az épületek falára is. Szerintem ennyire nem kell túlzásokba esni, mert szerintem biztos több a rendszerigénye, mintha a nightmapen világosítjuk a textúrát.
Viszont ami eszembejutott:
István! A Terminál mögötti parkoló az egy objektum nem? Az nem az apron módszerével készült ha jól emlékszem. Akkor annak viszont lehetne lightmappot adni mintha a pylonokról fény menne rá. Kicsit macerás mert ugye a pylonokat meg kell nézni hol vannak. De akkor az egy suhintással jó lenne FS9-re meg FSX-re. Ja meg arra gondoltam, hogy pár autót le lehetne pakolni oda is, pl. amit a Tibiék küldtek autó packot LHPP-re.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #397 on: February 01, 2010, 08:23:26 AM »
Közben rákerestem az FS9 ramp light libraryba (bocsi hogy ide írom, de nem akartam újat nyitni fs9-re, nekem meg fontos hogy az fs9 verzió is lehet?leg egy szinten legyen).

Megtaláltam az fsdeveloperen a topikot. Itt a Bill még az asm-et is berakta:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=16249

Valamint a library:
http://www.simviation.com/cgi-bin/syb2.cgi?section=misc&file=ramplit3.zip

Meg is néztem, igaz csak a packban található el?képet, de nem is néz ki olyan rosszul:
« Last Edit: February 01, 2010, 08:30:29 AM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #398 on: February 01, 2010, 09:14:31 AM »
Üröm az örömben, hogy miután kicseréltem az 5 db nagy lámpaoszlopot a reflektor effektet és Bill poligonokat egyaránt tartalmazó változatra és repkedtem egyet, azt tapasztaltam, hogy az fps bizony a béka popsija alá csökkent. Még nem tudom, hogy melyik a nagyobb fps zabáló, este jön a kísérletezés. 

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #399 on: February 01, 2010, 09:35:45 AM »
Üröm az örömben, hogy miután kicseréltem az 5 db nagy lámpaoszlopot a reflektor effektet és Bill poligonokat egyaránt tartalmazó változatra és repkedtem egyet, azt tapasztaltam, hogy az fps bizony a béka popsija alá csökkent. Még nem tudom, hogy melyik a nagyobb fps zabáló, este jön a kísérletezés. 

Ez már sejthet? volt...túl szép volt hogy igaz legyen. Viszont szerintem  azt kellene csinálni, hogy nem az összes pylon elé tenni megvilágítást. A fények úgyis egy helyre koncentrálódnak vagy kett?re. Akkor talán nem zabálja annyira az fps-t. Lehetne egy a DHL terminál elött, a másik meg az utasterminál elött.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #400 on: February 01, 2010, 10:09:53 AM »
Igen, erre gondoltam. Kell egy kis próbálgatás, hogy melyik ficsör mennyire veszi igénybe a gépet. Inkább a reflektoros effektre gyanakszom, persze majd kiderül. Viszont jó hír, hogy létezik a megoldás az FS9-hez is.

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #401 on: February 01, 2010, 10:56:49 AM »
Quote
István! A Terminál mögötti parkoló az egy objektum nem? Az nem az apron módszerével készült ha jól emlékszem.

Igen.Jól emlékszel.
Részemr?l semmi akadálya,bár szerencsésebb lenne ha el?bb látnám hogy is néz ki maga az effekt az FS-ben és ahoz igazítanám a nightmappot.
Az autók is jó ötlet,s?t aljas módon arra is gondoltam amint jobban leszek kicsit b?víthetnénk a  jellegzetesen magyar objektumok számát,statikus repcsik,autók,házak,hirdet?táblák,stb .
Szépen libraryba rendezve,így amikor szükség van rájuk bárki el?vehetné.
A textúrákat vállalom. ;)

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #402 on: February 01, 2010, 11:33:55 AM »
A textúrákat vállalom. ;)

Modellezést vállalom!  :D

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #403 on: February 01, 2010, 17:21:37 PM »
Na akkor fs9:

Képek alant. Bill fényei meglep?en jók! S?t nagyon jók. 0, ismétlen 0 (=nulla) framerate esés!

Már csak a trükkre kellene rájönni. Vissza kellene bontani a file-okat gmaxig. Lehetséges ez Zoli? Megadod hogy tudod megcsinálni?
Mert hát nem Bill pylonjait akarjuk hanem a sajátunkat, de ugyanazokkal a fényekkel.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #404 on: February 01, 2010, 17:27:51 PM »
Eljárás megy priviben.