Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219076 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #180 on: December 14, 2009, 11:38:26 AM »
Quote
Remélem, hogy magában az effektben kódolva van, hogy csak id?szakosan világítson a lámpa. Még ezt meg fogom nézni.
Nem, sajnos, nem az effektekben van beállítva. Ezek teljesen normál, alap-default effektek az FS-b?l, csak az attach toolal vannak beparaméterezve, hogy éjszaka, szürkületben és napfelkeltekor világítsanak.

Quote
Az utóljára feltett _v04 változatban a background szerintem már 4 évszakos és éjszakás.
Sorry, ezt megmondom az ?szintét nem figyeltem. Szégyelem, hogy a legfontosabbat nem figyeltem.

Quote
Egy megoldás, hogy a default fák közül kicseréljük néhánynak a textúráját a sajátokra,
Hát igen, de akkor szegény felhasználónak az össezs default fája úgy néz ki mint a Sármelléki, nem mintha az nem lenne szép, de én se szívesen teszek fel olyan sceneryt ami a default cuccokat bütyköli.

Quote
Bár szerintem nem lenne olyan hatalmas meló a az egyedi fákat fsx alap fákra kicserélni. Azok sem olyan rondák, és 4 évszakosak.
Hát akkor inkább ez a megoldás. Bár letenni az összes fát az durva meló. Mivel lehet letenni az alap fákat? Mert ha jól emlékszem FS9-ben nem lehetett ?ket el?varázsolni. Lehet használni az Instant Scenery-t?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #181 on: December 14, 2009, 11:48:48 AM »
Keressünk akkor hasonló fákat, és az objects.bgl-ben cseréljük ki azoknak a GUID-jére a GUID-okat. Egyszerre az összeset.
Ezután lehet tovább fásítani, fér még, van hely. Instant sceneryt nem tudom, de az FSX saját Object placement toolja is hasonlóan használható.
Ha gondolod, este nézzük meg lámpa dolgot.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #182 on: December 14, 2009, 11:58:35 AM »
Keressünk akkor hasonló fákat, és az objects.bgl-ben cseréljük ki azoknak a GUID-jére a GUID-okat. Egyszerre az összeset.

Szuper ötlet. Igaz én még sosem szerkesztettem xml-t, illetve sosem bontottam vissza bgl-t. Igaz, ha egyszer megtenném utánna már biztos menne. Hogy lehetne hasonló fákat keresni? Object Placementet én még nem használtam. Abban van el?nézet?

Akkor a lámpát este megnézem és jelentkezem mire jutottam. Gmaxban újra megcsinálom és kiexportálom.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #183 on: December 14, 2009, 13:08:58 PM »
Kicsit meg vagyok l?ve a fák dolgában, mert nálam az ingyenes TreeX kieg van fent, az meg lecserélte a default fáimat, így nem tudom pontosan, hogy mi a különbség az eredeti és aközött, ami nálam látszik. Megpóbálom ideiglenesen visszavarázsolni a default fákat.
XML szerkesztésre nálam nagyon bevált a notepad2 program, megjeleníti az xml sorokat és sorszámokat (ez a hibakeresésnél jön jól) és képes szövegrészeket a kódban egyszerre kicserélni. Természetesen bármelyik másik hasonló szerkeszt? megfelel.
Az Object placement toollal az FSX-ben vagy sleew módban, és csak ültetned kell a növényeket, egyb?l látszik az eredmény.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #184 on: December 14, 2009, 13:23:14 PM »
Quote
Megpóbálom ideiglenesen visszavarázsolni a default fákat.

Hagyd csak, nekem teljesen default az X. Majd akkor felteszem az Object placement tool-t és megpróbálom.

Max. megmondom neked ill. elküldöm a GUID számokat, Te meg kicseréled az xml-ben. Remélem az object placement írja hogy melyik GUID-ról van szó.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #185 on: December 14, 2009, 13:38:06 PM »
Így jó lesz, nálam már amúgy is külön vannak válogatva a fák a trees_placement.xml-be, az átlátszóság miatt.
Az OPT-tal szépen lehet válogatni a fák között, már játszottam vele, jól használható eszköz.
Léteznek katalógusok a default FSX tárgyak képeivel, most nem jut a cím eszembe, de megnézem kés?bb.
Az ADE-hoz is van viszonylag b? el?nézeki kép gy?jtemény.
A legjobb azért az OPT.
Ha nem használtad még és szükséges, küldök tutorialt a használatáról, de elégé adja magát.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #186 on: December 14, 2009, 13:39:36 PM »
Viszont van egy kis gond, most jutott eszembe!

Komolyan mondom tiszta hülye vagyok. Most már nem emlékszem pontosan, de azt hiszem az elején a fákat nem egyenként rakta le az István, hanem, én a gmax-ban csináltam 5-6-os csoportokat. De lehet hogy utánna mégis egyesével tette le, de nem merném rátenni a nyakamat. Annyi minden történt azóta.

Quote
Ha nem használtad még és szükséges, küldök tutorialt a használatáról, de elégé adja magát.

Ha gyorsan kéznél van elfogadom. OPT az benne van az SDK-ban alapban? Jól emlékszem ugye?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #187 on: December 14, 2009, 13:53:07 PM »
Nem voltak Gmaxos facsoportok.
Az egyedi fákat az objects.bgl-b?l legy?jtöttem.
Az OPT az SDK-ban van, van róla pár sor, hogy valamelyik cfg-ben csak át kell írni egy sort false-ról true-ra, hogy mükjön.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #188 on: December 14, 2009, 21:27:19 PM »
Megnéztem az SDK-ban, az effektek paraméterezhet?ek napszak, évszak, stb. szerint.
Vagyis a kompilálás során az xml-ben lehet beállítani, hogy mikor világítson a lámpa és mikor füstöljenek a kémények. Ha ezt nem tesszük, tényleg állandóan világítanak a reptéri lámpák.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #189 on: December 15, 2009, 09:55:59 AM »
Sziasztok!


tegnap este közbejött valami így nem tudtam foglalkozni a dologgal. Sajnos egy másik számítógépet kellett totál újrahúznom, szóval 5 után hazaestem aztán este 11-ig azon szórakoztam.
Ma megpróbálok vele foglalkozni, igaz holnap kora éjjel kelek mert megint elutazom pár napra.

Megpróbálom kiexportálni a lámpákat FSX SDK-val. Nagyon kiváncsi vagyok.


Bele kell húznunk Zoli, ha még decemberben szeretnénk v1.00-t  :) Bár persze ez nem rajtad múlik, Te nagyon gyorsan dolgozol.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #190 on: December 15, 2009, 10:37:24 AM »
Szia Sanyi,

Igen, sajnos nem csak az FS-b?l áll az életünk, a hobbin kívül másra is kell néha id?t szakítani.

Megnéztem alaposan a lámpa témát. Ha megnyitod a forrás fájlokat a Gmax-szal, az Attachpoint toollal (a scriptek között van, nem biztos, hogy els?re látszik) van lehet?ség a beállításra. El?ször el lehet távolítani az FS9-es attach pontokat, majd újra feltenni az ugyanolyan nev? de, FSX-es effekteket. (Más a hozzájuk tartozó bmp) Ugyanitt van lehet?ség az id?szakos paraméterezésre, egy parameters ablakba lehet beírni a napszakot, évszakot, stb. A kész lámpákat FSX stílusú GUID-dal lehet kiexportálni.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #191 on: December 15, 2009, 10:55:35 AM »
Köszi. Igen, így csináltam az FS9 verzónál is. Gmax-al adtam hozzá az effekteket. Az t?nt a legegyszer?bbnek.

Tulajdonképpen újra kell attacholnom az ugyanolyan nev? effekteket. Bár lehet körbe kellene nézni a default effekt tárban. Mert egy valamit nem tudtunk megoldani az FS9-ben, hogy a lámpák fényei ténylegesen fénycsóvát vessenek az aszfaltra, mert ugye a landing light effektek nem mennek sceneryhez. Textúrázni akartuk a night backgroundot de valahogy elfelejt?dött az id? folyamán. Van ebben tapasztalatod FSX alatt?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #192 on: December 15, 2009, 11:05:08 AM »
Tegnap szétszedtem és megnéztem pár olyan "kandelábert", amik gyönyör?en megvilágítják a groundot FSX-ben.
S?t, még a lámpa körüli halo is megjelenik.
Este meg tudom adni, hogy milyen effektekkel érdemes próbálkozni, ill. küldhetek maxos, vagy gmaxos mintákat. Úgy láttam, hogy mindig háromszögekhez csatolja az effektet és valószín?leg számít a modell hierarchiája is.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #193 on: December 15, 2009, 11:12:21 AM »
Este meg tudom adni, hogy milyen effektekkel érdemes próbálkozni, ill. küldhetek maxos, vagy gmaxos mintákat.

Az jó lenne. Nem baj ha egy kicsit eltér az FS9-t?l ha szebb.

Quote
Úgy láttam, hogy mindig háromszögekhez csatolja az effektet és valószín?leg számít a modell hierarchiája is.

Hát ezt nem igazán tudom. Én hierarchiváal sosem dolgoztam. Egyszer?en létrehozok egy kockát és attach toollal rányomok az effektre. Ha küldesz mintát talán megértem teljesen mire gondolsz.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #194 on: December 15, 2009, 20:29:15 PM »
Zoli! Segíts!  :o

Olyan szerencsétlen vagyok  >:(  :-[ A Object placement tool hol van? Mert az SDK-ban nem találom!  :-[

Valamiért nem tudok exportálni az FSX SDK-val.

Megpróbálom így :



majd folytatom :



aztán ez jön:







Meg?rülok  :(

 :'(

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary