Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219083 times)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #195 on: December 15, 2009, 20:56:03 PM »
A Object placement tool hol van? Mert az SDK-ban nem találom!  :-[

Valamiért nem tudok exportálni az FSX SDK-val.



Sanyi fent van mind a két SP?   az FSX SDK SP1 és az SP2 ? is?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #196 on: December 15, 2009, 22:23:12 PM »
Így van, az el?z? kérdéssel érdemes elindulni. Egyeztessük, hogy milyen környezetben dolgozol.

Feltételezem, hogy FSX+SP2 ill SDK+SP2, ill. Gmax van a képeken.

Nem feledkeztél meg arról, hogy az FSX-nek új stílusú GUID kell?
(Azt hiszem, hogy) eltér?en az FS9 SDK-tól, a FileProperties menüben be kell állítani a GUID és a FriendlyName értékeket.
Minnyár tolok képet

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #197 on: December 15, 2009, 22:27:33 PM »
A GUID-ot a GuidGen progival tudod el?állítani (Registry format), de a zárójelet el kell távolítani bel?le.
FriendlyName a modelled neve legyen.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #198 on: December 17, 2009, 06:50:23 AM »
A Object placement tool hol van? Mert az SDK-ban nem találom!  :-[

Valamiért nem tudok exportálni az FSX SDK-val.

Meg?rülok  :(


Szia
Lehet, hogy ez sokat segít !


http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=SDK_Installation_(FSX)



Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #199 on: December 17, 2009, 17:43:52 PM »
Köszi fiúk! Újabb ködfolt kezd eloszlani. Még nem tudom kipróbálni. majd csak holnap estefelé, de ígéretesnek t?nik.

Nem nagyon olvastam utána ezeknek az FSX-es dolgoknak, nem volt rá id?m és nem gondoltam hogy ilyen marhán oldották meg. Ezt a Guidprogit meg most látom el?ször. Amúgy SDK-ból SP2-m van viszont az FSX-et nem toltam feljebb, nem tudtam hogy azt is kell, akkor majd megpróbálom azt is, valószínüleg ott a gond.

Köszi mégegyszer.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #200 on: December 17, 2009, 23:16:49 PM »
Szia Sanyi,

Ha csak a sima FSX Deluxe változatod van, mindenképpen ajánlott frissíteni FSX+SP1-re.
A folyamatosabb futás érdekében , plusz egy csomó hibajavítás miatt.
(Ha FSX+Acceleration packod van akkor ez tárgytalan, hiszen abban alapban benne van az SP2.
Az FSX SP1-gyel szinte minden FS2004-es gépet tudsz használni, nem jelentkeznek a buta átlátszósági problémák VC nézetben.
Viszont manapság az FSX+SP2 a fejlesztéshez a standard, a felhasználók 80-90%-a már ezt igényli, egy csomó addonhoz nélkülözhetetlen.

Bármilyen FSX fejlesztéshez alaposan ismerni kell az SDK-t, anélkül biztosan nem megy. Jól tudsz angolul, tehát ez sem akadály. Nem valami izgalmas olvasmány, de a sceneryk és a repül?k készítéséhez az alapok benne vannak. A mellékelt minta modellekb?l meg lehet tanulni a materialokat, az animációt, a m?szereket, stb.

A lámpa témában csak kicsit tudtam el?rébb lépni. Úgy 80%-ban reprodukáltam egy profi lámpát.
A ground megvilágítása m?ködik az fx_landing effekt használatával, bár nekem még nem sikerült teljesen. Lényeg, hogy az FSX-ben uaz az mdl scenery tárgy és repül? esetén is, használhatóak az effektek. Sajnos a megvilágítás változik a néz?pont változtatásával. Ill. az izzó el?tti üveg materialja sem az igazi még, meg kell néznem, hogy mit nem csináltam jól.
Max modellt meg tudsz nézni?
   

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #201 on: December 18, 2009, 08:25:24 AM »
Szia Zoli,


Igen, csak sima deluxom van. Az a röhej hogy mind a két SP le van mentve. Csak most nem tudom, lehet újra kellene húznom az egészet, el?ször feltenni az FSX SP-ket aztán a két SDK SP-t.

Tudom, tudom. Csak mostanában annyira id?hiányban szenvedek, hogy nem nagyon tudom olvasgatni. Meg hát naívan azt hittem nem olyan sok különbség van...

Max modelt nem tudok megnézni. Csak gmax-om van. Igaz van valahol egy Max-om de az ?srégi, nem is tudom milyen verzió.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #202 on: December 18, 2009, 13:54:16 PM »
Halihó,

Az alábbi tutorial az avsim.com-ról van. Most nem tudom a linket megkeresni, ezért csatolom.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #203 on: December 18, 2009, 18:50:46 PM »

Igen, csak sima deluxom van. Az a röhej hogy mind a két SP le van mentve. Csak most nem tudom, lehet újra kellene húznom az egészet, el?ször feltenni az FSX SP-ket aztán a két SDK SP-t.


Szia Sanyi, ha a  FSX Deluxe fel van telepítve, és gondolom az SDK is róla ? !
Akkor telepítsd fel az SDK SP-ket nyugodtan.
Utána végezd el a konfigurálást és menni fog minden.


Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #204 on: December 18, 2009, 21:31:34 PM »
Szia Boldi! SZia Zoli!

Köszi a segítséget.Kiderült hogy mind a kett?b?l az SP2 volt fent. Így utolsó lehet?ségként leszedtem mindent és felraktam újra az egész FSX-et. Most m?ködik! Köszi mégegyszer.

Márcsak a gmax meg a GUID hülyeségre kell rájönnöm.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #205 on: December 18, 2009, 21:48:11 PM »
Ne már. Beírod azt a két sort, amir?l a képet tettem. Ennyi az egész.

Érdekes, hogy az ESP így írja:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526974.aspx#GettingStartedonaNewAircraft

Az SDK hasonló részében csak leírja, hogy mit kell a File/File properties menüben beírni.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #206 on: December 19, 2009, 08:42:21 AM »
Értelek Zoli, de még nem is próbáltam azért írtam hogy még rá kell jönnöm. Valószínüleg már azzal nem lesz gond.
Tényleg nem értem miért kellett újrahúznom az egész FSX-et meg SDK-t. Mindegy a lényeg hogy most m?ködik.
Remélem mostantól már több id?m lesz vele foglalkozni.

Indítsunk is új lappal.

Összegezzük akkor hogy hol tartunk és mit kell még csinálni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #207 on: December 19, 2009, 09:57:45 AM »
OK.  :)

Amikr?l most tudok és tervben vannak:
1. Árnyékoló réteg a pályához. Ez az FS2004 változatban alulról lett megoldva úgy, hogy a ground poli látszott át a pályabeton, a festés és féknyom rétegeken. Ez nagyon szép megoldás, de valamiért nálam hibásan m?ködik az FSX-ben. Ezért Boldi segítségével megvan a szükséges textúra és némi gimpelés után betenném egy fels? rétegbe Bill Womack tutorialja szerint. - Zoli/Boldi
2. Fák cseréje 4 évszakos default fákra. Ha tudtok javaslatot tenni, hogy melyik fa helyett milyen legyen (GUID és méret% kellene) azt teszem. Sanyi/istván
3. A groundon még látszik, hogy lehetne több fa is, telepíthetnénk még párat. Sanyi
4. A fények beállítása, pirosak az oszlopok tetején, és a nagy lámpák, amik bevilágítják a terminál el?tti betonokat.  Sanyi/Zoli
5. Füst effekt a kéményekre. A téli hónapokra kizárólag? Sanyi/Zoli
5. Kerítés befoltozása a lyukas helyen. Zoli
Jó lenne, ha nézegetnétek, hogy miken kellene még javítani, igazítani. all
« Last Edit: January 01, 2010, 19:36:04 PM by tsGucci »

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #208 on: December 19, 2009, 10:11:46 AM »
Köszi Zoli!

A fenti hozzászólásodba beletettem akkor hogy kinek mi a "dolga". Akkor ez legyen most a forgatókönyv.

Ha még valakinek lenne kedve FSX alatt kipróbálni a sceneryt attól szívesen vennénk a feedbacket!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #209 on: December 19, 2009, 12:00:31 PM »
Wilco

Volt most egy-két szabad órám, próbálgattam az effekteket.
Már tudok füstölni!
Az fx-landing nem akar összejönni, pedig búvom az SDK-t.

Help me:

"Landing lights

Landing lights also need to be placed using the AttachPointTool.

   1. Create a small one sided single poly mesh. This will be used to attach the light effect, in this case the light effect will be a landing light.
   2. Center the pivot point of the object and rotate the pivot so Y is pointing in the direction of the light beam, X is toward the ground and Z is pointing starboard.  This will ensure the cast light is shining forward.  (see image below)
   3. Place the mesh in front of the light source.  In the sample DC3, the lights are located at the leading edges of the wings.  Due to drawing issues, the attach point mesh should not be embedded within an opaque object since it will most likely get drawn behind that object.  In the sample DC3, the attach point mesh is inside the translucent light housing but forward of the light mesh. "

Mi az a starboard? (A csillaghajó fedélzete?  A luvboard és leeboard ok, de hova mutasson a Z?  ???)