Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219092 times)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #225 on: December 22, 2009, 21:03:16 PM »

Akkor erre, csak a Zoli tud válaszolmi.
Én is néztem közben, és igazad van nem vált texturát ill. nálam úgy hogy pl. a bunkerek teteje az azért havas:)
Lehet, hogy mi teszünk valamit rosszul?!........


Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #226 on: December 22, 2009, 22:30:44 PM »
Igen mert a bunker nem a background része. Az különálló fs2004 objektum.

Te Boldi a Te képeid miért ilyen nagyok, a második fele nagy fehérség mindig! nem tudod lecsípni?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #227 on: December 23, 2009, 06:53:47 AM »
Igen mert a bunker nem a background része. Az különálló fs2004 objektum.

Te Boldi a Te képeid miért ilyen nagyok, a második fele nagy fehérség mindig! nem tudod lecsípni?

Bocs,  igazad van nem figyeletem, ezután megoldom:)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #228 on: December 23, 2009, 13:00:36 PM »
Sziasztok,

Az ünnepek alatt családostul elutaztunk , így 27-ig nélkülöznöm kell az FS-t és a fejleszt?i cuccokat tartalmazó gépemet. Így emlékezetb?l írok, nem tudom megnézni a saját FSX környezetben.

Az LHSM_FSX_v04 változatban az Area1_LHSM.bgl tartalmazza az évszakos groundokat.
Bele fordítottam a 4 évszak, az éjszakai és a blend textúrákat. A tavasz-nyár-?sz textúrák eléggé hasonlóak, de a telet fel lehet ismerni.

A scenery mappa teljes tartalmát le kellene a v04-re cserélni (ha nem így tetted volna), hogy ne maradjon bent semmi az el?z?ekb?l, ami eltakarja a groundot.
Boldi, nálad is ez lehet, mert a tél nálam szépen megjelenik.

A fák árnyékát a bgl-be fordítás során lehet kivenni a NoShadow sorral, sajnos egyenként kellene az xml-be beszúrni. Megnézem még, hogy van-e ennél egyszer?bb megoldás is.
Örülök István javaslatának, ha nem el?z be senki, küldök majd felülnézeti képeket. A források az FTP-n vannak. Az évszakos textúrákat egyetlen psd-be szedtem össze az egyszer?ség kedvéért, ill. Boldinak írtam már, hogy hogyan lehet módosítás után pikk-pakk újra kompilálni terep bgl-lé. Ehhez természetesen a színmódosítások után a layereket egyenként, a megfelel? elnevezésekkel (amit az inf fájl tartalmaz) kell 24 bites bmp-be menteni.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #229 on: December 23, 2009, 13:15:02 PM »
ZOli! Ott a pont.

Bocsi. Igazad volt, most letöröltem mindent és betettem az egész v.04-et most m?ködik. Mindjárt küldöm a screenshotokat.


Kellemes ünnepeket kívánok neked!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #230 on: December 23, 2009, 14:30:43 PM »
Az ünnepek alatt családostul elutaztunk ,

Szia Zoli,

Boldog Karácsonyt a családoddal együtt. - és Fs nélküli jó pihenést.

:) figyelj oda az elvonási tünetekre :)


Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #231 on: December 23, 2009, 15:29:56 PM »

Igen, a teljes Scenery lecserélésével máris m?ködik!

:) - hát miért is ne :)

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #232 on: December 24, 2009, 10:22:01 AM »
Sziasztok!

Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Az ünnepek alatt/között én is csak korlátozottan leszek jelen.
Azért a jobb szemem igyekszem itt tartani :)

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #233 on: December 24, 2009, 14:41:55 PM »
Kellemes ünnepeket mindenkinek!


Boldog, Békés Kar?csonyt !

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #234 on: January 01, 2010, 13:39:05 PM »
Sziasztok,

Új év, új tervek, no de azért el?bb be kellene fejezni az elkezdett dolgokat is.

El?ször is sok-sok szép repülési élményt kívánok mindnyájatoknak ebben az évben is, úgy a való életben, mint a szimulátor világában.

Pár napja vacakolok már az LHSM pálya árnyékoló rétegével, de lassan kezd kialakulni.
(A nehézségek, ami miatt nem ment egyszerre:
1. textúra készítése a letöltött képb?l
2. a teljes csíkot 3 darabban lehet egy textúra lapon elhelyezni, ezeket kell pontosan illeszteni a pálya poligonokra.
3. Sok próbálgatás a réteg kinézetén és f?ként az alfa textúrán.
4. Kezd behalni a jó kis 21-es crt monitorom, el?bb-utóbb cserélni kell.  :()

Most találtam egy érdekes bejegyzést az fsdeveloper oldalon, hogyan lehetne effektként beállítani a 4 évszakos megjelenést a fáknál. Még nem értem egészen, de érdemes foglalkozni a dologgal, jól jöhet még valamikor.
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=18180




Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #235 on: January 01, 2010, 19:24:07 PM »
Sziasztok!


BUÉK mindenkinek!


Ideje akkor a téli álom után nekilátni a dolgoknak. Mégegyszer átnézem a téma el?zményeit és megvalósítom amit ígértem.

Pateszi, Boldi megy (v. ment) egy privát üzenet.

Üdv
Sanyi

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #236 on: January 01, 2010, 20:45:22 PM »

Ideje akkor a téli álom után nekilátni a dolgoknak. Mégegyszer átnézem a téma el?zményeit és megvalósítom amit ígértem.


Csatlakozom:)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #237 on: January 02, 2010, 19:12:21 PM »
Szia Boldi,

Sanyival beszélgettünk a taxifények dolgáról. Az eredményt feltettem az Ftp-re. Ha van id?d, megnézhetnéd a Taxilights\Taxilight_FSXGamepack\Taxilights.BGL-t az FSX-ben. A zavaró árnyék- jelenségek miatt eltávolítottuk a fények és táblák alól az árnyékokat, kívül találod az utolsó objects.bgl változatot, ezzel felül kellene írni a sceneryben lév?t.
Ha a sárkánnyal mégy közel hozzájuk, érdekes dolgokat láthatsz.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #238 on: January 03, 2010, 15:01:49 PM »

Szia Zoli,

Néztem az esti világításokat, a Taxi_fény ok:)
a Guruló utak jelz? táblái és a térvilágítás nálam "néma" ....sötét.
Gondolom nem én hibáztam ? -vagy mégis?  nálatok jó?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #239 on: January 03, 2010, 18:55:54 PM »
Szia Boldi,

Kössz a képeket és az észrevételt.
Lényegre tapintottál, a térvilágításon kellene alakítanunk.
Kiindulás: az FS9 fényeffektek éa a füst nem látszanak FSX alatt.
A meglév? lámpákra tettem FSX effektet és jó lenne, ha meg tudnák a terepet is világítani, mint a leszálló fények a gépeken.
Az FSX-ben felcsatolható a landinglight effekt scenery objektumra is, de nem igazán jó az eredmény.
Tegnap végignéztem egy csomó scenery kieget, és arra jutottam, hogy:
1. Szinte az összes sceneryben lightmapokat használnak mind a lámpák, mind a ground esetén. Úgy látszik, hogy ez adja a legjobb eredményt. (min?ség/gépigényben) Vagyis, jó lenne az apron night textúrán dolgozni, talán Istvánnak lesz rá módja, kedve ideje. 
2. Létezik FSX lámpa, de valahogy nem az igazi.
Kés?bb felteszem majd mintaként kipróbálásra a minta készletet, és a saját próbálkozásomat az utánzására.