Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219083 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #255 on: January 16, 2010, 16:21:06 PM »
Na a mai matek vizsgán túl is vagyok. Nekiláttam teend?imnek. Most f?leg a az FS9 verziót javítottam.

Az ftp-re már feltettem az új file-okat. (mármint az új ftp-re).

1. Javítottam az fs bug miatt a szélzsákot, a föld alá raktam mégegyet, ezt majd az FSX verzióban is meg kell tenni.
2. A taxifényeket javítottam, már nincs felettük az a hülye pont és két oldala volt az objektumnak, annak ellenére hogy mindig felénk forog. A másik oldalt töröltem, talán növeli a teljesítményt.
3. Bemásoltam a GPS-es ILS eljárást a scenery könyvtárba, m?ködik. Még FSX alatt kipróbálom.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #256 on: January 16, 2010, 17:01:51 PM »
Szóval a kiválasztott fák:

Ha jól emlékszem csak 2 különböz? fa van, és a méretük változik.

Gondolom az mdlGuid-ra van szükséged:
Ezek az alap fák, ebb?l hogyan lesz évszakos azt nemtudom.
{DB57BF13-3ABC-42DE-8520-CC9E98151736}
{AE221D1C-8660-418B-B45E-93F291D71D3C}


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #257 on: January 16, 2010, 21:58:58 PM »

A Zoli,

Megcsinálta a Ground-ot........de azok a fránya  fák :)  .....azon még tényleg alakítani kell.


Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #258 on: January 16, 2010, 22:00:13 PM »
továbbiak

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #259 on: January 17, 2010, 09:18:59 AM »
Sziasztok,

Tegnap behelyeztem a scenerybe a javasolt fákat és próbaként pár másikat. Meglepve láttam, hogy nem jelennek meg az évszakos textúrák. Most zavarban vagyok emiatt és csak este lenne id?m tovább nézel?dni.

Az elgondolásom az volt, hogy az évszakos fák közül (amelyekr?l tudjuk, hogy vannak négy textúrával pl: oak_10m, oak_10m_su, oak_10m_fa, stb.)  kiválasztjuk az évszak jelöl? nélküli változat GUID-jét és úgy tesszük a scenerybe, alapból négy évszakos lesz. Ez nem így van. Olvasni kellene az FS developer fórumon, az SDK-ban nem találom a megoldást.
Meg tudná valamelyik?tök nézni ellen?rzésként, hogy nálatok is így van-e? (Nálam van egy fa kieg, az lehet, hogy felülírta a default fáimat) Esetleg egy próbát az évszakos jel? fák GUID-jeivel.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #260 on: January 17, 2010, 10:01:48 AM »
Természetesen megnéztem, hogy van-e más, m?köd? lehet?ség az évszakos fák telepítésére.

1. Az autogen annotator programot Boldival kipróbáltuk, és szép havas erd?t sikerült ültetnünk vele.
Viszont az annotatorral eddig csak facsoportot sikerült elhelyeznem, nem látom, hogyan lehet vele egyes fákat ültetni.
(Ötlet, de még nem próbáltam: a csoport összetételét 100%-ban a kívánt GUID-re állítom, így talán jó lenne. ) A reptér területér?l az autogen exlcude-öt ki kell ehhez venni)

2. ADE-val library object-ként nem évszakos a beillesztett fa.
(Egyébként ez turbó gyors módszer lenne. Beraktam backrground képként a reptér textúráját. Ti is megtehetitek, a fejleszt?i fájlok közt felraktam a koordinátákat tartalmazó .inf-et és a a psd-b?l elég kimenteni valamelyik évszakos textúrát bmp-be, vagy jpg-be, így közvetlenül megjelenik LHSM az ADE-ben) Az erd?t landclass poligonként is meg lehet adni!

3. Object placement toollal (Nem tudom, hogy évszakos-e aletett fa...)

4. Az FS developer oldalról egy módszer:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=18180&highlight=season+tree
Ki tudnátok próbálni?

5. Talán az AFX progival is lehetne fát tenni, de még nem próbáltam.

Továbbá egy bosszantó apróság: a berakott fák alá az FSX árnyékot rondít. Ezt csak az xml-be beszúrt NOSHADOW sorral lehet kivenni EGYENKÉNT. Az ADE nem tartalmaz ilyen opciót, meg kellene nézni az AFX-ben talán van.
 

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #261 on: January 17, 2010, 10:09:16 AM »
Az el?z?b?l kihagytam egy fontos lehet?séget:

A modeldef.xml és az  autogendescriptions.xml szerkesztésével talán be lehet tenni egyedi, évszakos fákat az autogen library objectek közé.

Más:
Itt ez az írás, le lehetne fordítani a gugli fordítóval, de nem tudom, hogy milyen nyelv?:
http://www.flightsim.no/home/textureart/Nya%20Trad/Nya%20trad 

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #262 on: January 17, 2010, 10:44:04 AM »
Az el?z?b?l kihagytam egy fontos lehet?séget:

A modeldef.xml és az  autogendescriptions.xml szerkesztésével talán be lehet tenni egyedi, évszakos fákat az autogen library objectek közé.

Más:
Itt ez az írás, le lehetne fordítani a gugli fordítóval, de nem tudom, hogy milyen nyelv?:
http://www.flightsim.no/home/textureart/Nya%20Trad/Nya%20trad


Zoli, ez bizony svéd,  volt szerencsém náluk járni.
Böngészem amiket írtál hátha valamire megyünk vele. El?bb utobb biztos.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #263 on: January 17, 2010, 10:48:28 AM »
Halihó,
Tényleg, be is tettem a fordítóba, vicces a fordítás, de ki lehet hámozni a mondandóját.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #264 on: January 17, 2010, 10:51:06 AM »
Így van, de azt hámoztam ki, hogy azt tette amit mi az autogennel.
És azt javasolja legyen lecsupaszított fa, gmax-ban.

Nem bizti , hogy igazam van de ezt értttem ki bel?le:)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #265 on: January 17, 2010, 10:51:37 AM »
Azt írja a srác, hogy akit érdekel, írjon neki egy mail-t és szívesen elmondja a módszert.

Ehhez sajna nem tudok elég jól angolul...

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #266 on: January 17, 2010, 10:55:49 AM »
Azt írja a srác, hogy akit érdekel, írjon neki egy mail-t és szívesen elmondja a módszert.

Ehhez sajna nem tudok elég jól angolul...

A Sanyi, ha van ideje ?:)  biztos tudna írni ! -kérjük meg:)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #267 on: January 17, 2010, 11:08:46 AM »
Tudsz próbálkozni az autogen annotatorral? Én sajna dolgozom, csak este jutok a gépemhez, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy m?ködne-e az 1 fás módszer.
- kiválaszt egy csoport (city wet, stb) pl , amiben van a kívánt fa (sycamore_10m)
- átír a csoport fa aránya, megnövelve a kívánt fa számát
- kis négyszög rajzolása az annotatorral, hogy egy fa férjen el rajta
- megnéz FSX-ben

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #268 on: January 17, 2010, 11:12:19 AM »
Zoli, megpróbálom mármint el?bb, de az is lehet csak este leszek rá "szabad" mint Te:)

Azért igyekszem:) - ha van eredmény írok

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #269 on: January 17, 2010, 11:18:20 AM »
Be tudsz lépni most a gépemre?