Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219076 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #270 on: January 17, 2010, 11:19:55 AM »
Az jutott még közben az eszembe, hogy az Oject Placement toollal is meg kellene nézni. Tegnap már nagyon kés? volt, mire molyoltam vele, nem láttam sceneryben az eredményt. De. Reptérhez ugye az az els?dleges eszköz, sok állítási lehet?ség van, és a kimenete egy xml kód. Ha abban sikerül évszakos fát ültetni (árnyék nélkül), onnantól csak a kódrészletet kellene cserélni az eredeti kódban. Minden fát egyszerre lehetne kicserélni. Az annotator agn kimenetét nem tudom megnézni, pedig jó lenne érteni hozzá. 

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #271 on: January 17, 2010, 11:20:31 AM »
Nem.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #272 on: January 17, 2010, 11:22:55 AM »
ok, akkor probálkozom amint tudok ! - és majd megbeszéljük.
Remélem összejön

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #273 on: January 17, 2010, 11:31:33 AM »
Zoli, értem amit kérsz, megpróbálom és ha el?bb nem este jelntkezem vele.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #274 on: January 17, 2010, 11:36:15 AM »
Köszönöm, akkor este folytatjuk.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #275 on: January 17, 2010, 11:40:02 AM »
Ha nincs azóta újabb fejlemény a témában:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=14937&highlight=tree

"I would like to plant trees, which changed the color automatically during the different seasons - but i don´t know what is to consider."

"Assuming you are using FSX, you would have to use autogen. That is the only way to get trees that change with the season."

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #276 on: January 17, 2010, 11:58:45 AM »
A Sanyi, ha van ideje ?:)  biztos tudna írni ! -kérjük meg:)

Persze! Megcsinálom, ha sikerül kihámoznom, mir?l is van szó  :D

Este 6 körül már otthon leszek. Akkor meg tudjuk dumálni!

Üdv
Sanyi

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #277 on: January 17, 2010, 12:10:49 PM »
Hali,

Kicsit össze-vissza beszélgettünk, de ez azért van, mert priviben is szoktunk, vagyis ha nem imeri valaki az el?zményeket, tényleg nehezen érthet?.

A lényeg valahol a 267-es hozzászólásnál van.

Eléggé letisztult mostanra az FSX 4 évszakos fák telepítésének módja a számomra.
1. Le kell venni az alapról az autogen exclude-ot,
2. Autogen annotatorral letenni a kívánt fákat.
 

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #278 on: January 17, 2010, 18:21:05 PM »
Tettem be fákat!  erre gondoltál?


Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #279 on: January 17, 2010, 18:43:01 PM »
Ha nincs azóta újabb fejlemény a témában:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=14937&highlight=tree

"I would like to plant trees, which changed the color automatically during the different seasons - but i don´t know what is to consider."

"Assuming you are using FSX, you would have to use autogen. That is the only way to get trees that change with the season."

Teljesen egyértelm? a válasz.....az autogen

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #280 on: January 17, 2010, 19:10:37 PM »
Megvan a módszer, bár furcsállom. Az autogen esetén ugyanis-ha jól látom- véletlenszer?en változik minden betöltésnél a növényzet. Most próbálom lesz?kíteni súlyozással megjelen? növények fajtáit.
Este feltöltök egy aktuális állapotot mindenr?l.

Jól látom, hogy csak a reptéren kívülre tudsz erd?síteni?

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #281 on: January 17, 2010, 19:35:46 PM »
Igen, jól látod csak kivülre tudom betenni,
Az exlud amiröl írtál azt én, nem tudom még megoldani.

Gondolom, el?bb vissza kell fordítani - és utána lehet.  - Zoli pár szóban leírod és akkor én is megpróbálom

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #282 on: January 17, 2010, 21:55:23 PM »
Legegyszer?bben úgy lehet megnézni a reptérhez megadott excludeöket, ha megnyitod a reptér AFCAD állományát az ADE-vel. (a View menüben az Exclusions legyen bepipálva) Ha a reptér bgl tartalmazza az excludeöt, akkor szerkeszthet?. Persze, ha külön bgl-ben van, akkor ez nem müködik.

Viszont van ezzel az egész autogen évszakos fa dologgal egy óriási gond. Igazából nem is értem, hogy miért ezt a lehet?séget hagyták csak az FSX-ben. Ha egy területen van egy exclude, vagy egy scenery tárgy, ott nem lehet autogen.
Vagyis nem látszanak a hangárok mellé tett fák. Ha pedig kiszedjük az excludeöket, megjelennek az oda nem ill? default tárgyak, extra szélzsákok, stb.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #283 on: January 17, 2010, 22:01:12 PM »
Köszi a választ.
Ha, jól értem akkor jelen pillanatban a reptér területére nncs csak négy évszakos fánk ! - máshol az autogennel megoldható.   Hát ez nagy baj!  - de bizti van mégis valami megoldás.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #284 on: January 18, 2010, 09:27:16 AM »
Eddig két elég lényeges gondot látok az autogen évszakos fákkal:

1. Azokon a helyeken, ahol a scenery tárgyak lenyomatai vannak, nem jelenik meg autogen fa. Nagyon gondosan lehet (/nem lehet?) a bunkerek és épületek környékére fákat tenni.
2. Az autogen dinamikus. Hiába van letéve a megfelel? helyekre fa, vagy megjelenik, vagy nem. A kiosztott autogen helyekre, a számítógép, a scenery beállítások, scenery összetettség, stb. függvényében esetenként osztja az FS az autogent. (Szerencsére a fa fajtája pontosan sz?kíthet? egy adott típusra az annotatorral, legalább uaz a fa jelenik meg egy adott helyen minden alkalommal.) A pálya és az apronok közötti területen valamiért nem jelennek meg a növények, pedig töröltem az excludeöt.

Nálam az FSX-nél ez az els? (na jó, második talán) olyan dolog, amit nagyon elrontott, figyelmetlen fejlesztésnek érzek. A témában az elérhet? írásokat végigolvasva azt látom, hogy az FSX majdnem 4 éve alatt nem is született jó megoldás rá.
Mondhatom, tele a tköm ezzel az évszakos történettel.
Mai tudásom szerint a választás:
1. Béna autogen évszakokkal. (Annyira azért nem rossz, de nem közelíti azt a hangulatot, mint az FS2004 LHSM scenery.)
2. A felhasználó tegye be magának az évszaknak megfelel? mappából az aktuális textúrát.