Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219076 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #315 on: January 20, 2010, 08:09:22 AM »
Tegnap kibróbáltam 3,55 fokos szöggel a papit. Nem lett jobb az eredmény, maradunk a 3,5-nél. Az csak kb. 0,5 mérfölddel a küszöb elött kezd eltérést mutatni az ILS-hez képest, de az ott már 100 AGL szóval ott már nem is illene a PAPI-t figyelni, hanem a kilebegtetésre felkészülni. Azért megpróbáltam egy másik géppel is, a DA Fokkerral, az tud még menni az ILS-en mint a vonat a síneken. Az új lhsmrwy16.bgl-t fel is töltöttem az ftp-re, FS9 és az FSX könyvtárba.

Boldi! A helipadot sikerült megoldani? Illetve láttad hogy megírtam az adatait (please a headinget nem elfelejteni!)

Zoli! Akkor a fák cserélget?s módszerrel jók lesznek?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #316 on: January 20, 2010, 08:15:52 AM »
Boldi! A helipadot sikerült megoldani? Illetve láttad hogy megírtam az adatait (please a headinget nem elfelejteni!)


Sanyi,
Kösz, láttam a helipad adatait, ma este tudok foglalkozni vele.

Ui: :)  a login dolgom megoldódott megint megy, ha Te jártál közben akkor kösz.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #317 on: January 20, 2010, 09:39:20 AM »
Sziasztok,

Tegnap született egy téli növényzet az eredeti fákkal. Ez egyszer?bb volt, mint lecserélni a fákat az FSX default fákra amiket Sanyi megadott, mivel az alap sceneryben a fák 0,4-0,6 magassággal szerepelnek. Az új fákhoz az összes(kb 500) nagysági adatot kellene átírni az xml-ben. Próbálkoztam azzal hogy excel táblázatként szerkesztem az xml kódot. Ez lehetséges, de nem tudja úgy elmenteni xml-ként az excel, hogy jó legyen a szintaktika és az fsx bglcompiler elfogadja. Jók az eredeti évszakos fák. Azért, ha valamelyik?töknek sikerül excelb?l, vagy openoffice-ból, vagy más hasonló táblázatkezel? progiból használható xml-t exportálni, a módszer nagyon érdekelne.

Röstellem, hogy már kétszer ígértem a jelenlegi állapot feltöltését és még nem tettem meg, de z?rös napokat élek, 8-ig munka, 10-11-nél hamarabb nem jutottam az FS-hez. Hamarosan pótlom, megy az új tárhelyre.

Sanyi,
a sceneryk összerakásához melyik programot használjátok? Mármint ami amivel az object.bgl és a pl. a taxi.bgl készült?


Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #318 on: January 21, 2010, 08:06:32 AM »
Szia Zoli!


Rendben akkor maradnak az eredeti fák. Csak majd meg kell beszélni, hogyan is cserélgessük ?ket. xml-t még nem nagyon s?t egyáltalán nem szerkesztgettem, bár láttam már. Ha pontosan el tudnád mondani, hogy mire is lenne szükség lehet meg tudnám oldani. Hogyismondjam, haladó excel mágus vagyok, most éppen office 2007-et használok.

Semmi, gond, majd feltöltöd amikor van id?d.

A sceneryket az instant sceneryvel illesztjük be. A taxi.bgl féle librarykat az Arno féle Library creatorral.
« Last Edit: January 21, 2010, 08:08:09 AM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #319 on: January 21, 2010, 08:39:46 AM »
Sziasztok,

Látom fenn van az ftp -n  az LHSM V06 :)
Letöltöttem és nézem

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #320 on: January 21, 2010, 09:49:02 AM »
Egy kép a fákról - és egy alkonyatban.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #321 on: January 21, 2010, 10:10:02 AM »
Sziasztok,

Így van, feltettem a nálam lév? aktuális állapotot.

Könny? beleszokni a jóba, a feltöltés remekül és gyorsan m?ködik. Emlékszem, hogy mit küzdködtem az els? alkalmakkor, hogy hova tudom és f?leg mennyi id? alatt felrakni a megosztásra szánt cuccokat. Ez már szerencsére a múlté, a technika m?ködik.

Ez a változat mindent tartalmaz, üres mappákba másolhatóak a fájlok.
Próbálom a v_04 hez képest sorolni a módosításokat. Este szándékom szerint összeszedem a fejleszt?i fájlokat is és feltöltöm a dimatárhelyre ftp-n.

- A pályát átalakítottam, lett egy árnyékoló réteg, ami a magasból a betonok elszínez?déseit, stb mutatja. Változott a rétegek sorrendje is, szerintem jobb lett így. Tettem egy kis betont a Marshaller kocsi alatti területre, van ott a valóságban is.
- Kicseréltem a taxiút táblákat a Sanyitól kapott éjjel világító változatokra. Remélem, hogy hiba nélkül sikerült, de kevés id?m volt tesztelni, nézzetek rá, ha lehet.
- A növények most a téli változatban vannak a sceneryben, (a nyárit azt hiszem, hogy most kifelejtettem, mert nálam hatástalanítva volt), a tavaszi és ?szi változatokat még el kell készíteni. 
- A Choper trélert átraktam a Sanyi által megadott helyre, de úgy t?nik, hogy tévedés volt, szerintem nem erre vonatkozott a megjegyzés, az OMSZ helikopter helye hátul van valahol a hangárok körül.

Ami még nálam hibaként jelenik meg:
- a pálya és a taxiutak találkozásánál szintkülönbség van, zökken a gép. Nem igazán értem, mert egy magasságot adtam minden vertexnek a modellben  és egyazon rétegbe is kerültek. Még nézni kell. Nappal nem, de hajnalban és este szintén a csatlakozásoknál átlátszósági hibák láthatóak.
- Az apron szélén lév? f? csak egyik oldalról látszik.

Kérdések:
A kerítéseket eredetileg milyen módszerrel raktátok le?
Sanyi, az ftp-n jól láttam, hogy módosítottál a terminál modelleken? Ha megvan az új változat, a material és a GUID cseréjével jó lenne fsx-esíteni.
AI forgalom ügyben van némi haladás?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #322 on: January 21, 2010, 10:12:11 AM »
Jó kis képek, köszi. Készítettem párat tegnap és is, de nem tetszettek annyira, hogy berakjam.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #323 on: January 21, 2010, 11:19:41 AM »
Sziasztok!


Zoli! Köszi az új verziót este letöltöm és körberepülgetem.

Mindennel egyetértek amit írtál, Te vagy a profi tehát te tudod.
Choper trélerre visszatérve, még tavaly nyáron voltam Sármelléken akkor láttam a helit a régi lepukkant hangár elött:





Lehetséges a különbség. De nem a látható pálya miatt hanem a láthatatlan pálya miatt. SCAMS-es átlátszó pálya miatt. (? csinálja a fényeket). Megpróbbálok csökkenteni a magasságát.

Azt a füvet én is észrevettem már. Valamikor próbálkoztunk ilyen f?vel, hogy lerakjuk az egész taciutak köré, de olyan hülyén nézett ki és kivettük. Szerintem azt törölni kellene. Nem István?


Kerítés: Hajtép?s módszerrel, István az instant sceneryvel.
Nem, nem módosítottam a terminálon. Amit látsz, az a régi ftp-n volt, csak ide átmentettem, hátha valami kell.

Igen AI forgalmat én is akartam kérdezni! Én nem értek hozzá. A publikus részben sincs válasz. Jó lenne segítséget kapni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #324 on: January 21, 2010, 11:35:57 AM »
Igen AI forgalmat én is akartam kérdezni! Én nem értek hozzá. A publikus részben sincs válasz. Jó lenne segítséget kapni.


Sziasztok,

Nem olyan régen a Tytus  nev? tagunk erösködött az AI-ban , hogy ? csinált már ilyeneket.
Esetleg neki szólni?

Zoli, átfutottam a V6-ot reggel, huu..ez egyre jobb.
A Taxi fények, gurulüút jelz? fények ok!  - de továbbra sem világítanak a térmegvilágító lámpák még.
A fák csak téli módban látszanak !  - autogen-el vagy ADE segítságável tetted be?
A Heli padra, én meg azt gondoltam ha egyetértetek vele, hogy amít a Sanyi megadott kordinátákat, Az ADE-ben áthelyezzük arra.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #325 on: January 21, 2010, 11:43:22 AM »
Nem olyan régen a Tytus  nev? tagunk erösködött az AI-ban , hogy ? csinált már ilyeneket.
Esetleg neki szólni?

Igen, ? csinált is egyet, a publikus részben kint van, de az csak akkkor m?ködik, ha valami World of AI packot felteszel a gépre... Nekünk nem arra van szükségünk.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #326 on: January 21, 2010, 13:17:58 PM »

A fák csak téli módban látszanak !  - autogen-el vagy ADE segítságável tetted be?


Igen, írtam is, hogy a nyári módot most kifelejtettem, a tavaszi és ?szi még nem készült el.
A bemásolós módszernél maradtunk, vagyis a scenery és texture mappákon kívül lenne még egy pl. Seasonal bgl-s mappa, amiben a három, éppen nem használt növényzet bgl fájl lenne. A felhasználó az évszaknak megfelel?t másolná át a scenery mappába. Textúrát, mást ez nem érint. (Ha valaki ért hozzá, lehetne valami kis konfigoló progit írni, ami uezt tenné, bár szerintem ez egy elég felesleges ficsör lenne.)  Az eredeti évszakos növényekb?l készült a téli bgl. A fák közül nekem az egyik nagyon tetszik, de a duplatörzs? és a hosszúkás síklapú szerintem nem az igazi, ezek helyett jó lenne a szebb default fákból ill. bokrokból telepíteni. 
Van némi autogen is, de úgy vettem észre, hogy a reptéren belül lehetetlen a növényzetet csak autogennel megoldani. Ezért kérdeztelek, hogyan ültetted a fákat a betonra.

AI forgalomnál nem az elkészítés a kérdés, az elég egyszer?.
Ha valós gépeket akarunk, ahhoz telepíteni kellene a felhasználónak az AI gépet, vagy textúrát, ami nem a miénk, ill. nem is biztos, hogy a felhasználó igényli. AI forgalmat általában társaságonként, menetrendenként állítanak össze.
Ami kézenfekv? és egyszer?en megoldható lenne, az egy kis regionális forgalom a default gépekb?l. (Cessna, UL, Mooney, 737-800, ...) Összes egyébhez valóban pl. a WOAI csomag a jó megoldás, leírva, hogy mi van benne, a felhasználó döntheti el, hogy akarja-e telepíteni.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #327 on: January 21, 2010, 13:24:31 PM »
Lehetséges a különbség. De nem a látható pálya miatt hanem a láthatatlan pálya miatt. SCAMS-es átlátszó pálya miatt. (? csinálja a fényeket). Megpróbbálok csökkenteni a magasságát.


Írnál err?l valamit, hogy hogyan készült és melyik bgl-ben van? Err?l a SCASM rétegr?l alig tudok valamit, miért van rá szükség, hogyan m?ködik, stb.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #328 on: January 21, 2010, 13:49:38 PM »
Írnál err?l valamit, hogy hogyan készült és melyik bgl-ben van? Err?l a SCASM rétegr?l alig tudok valamit, miért van rá szükség, hogyan m?ködik, stb.

Ez az lhsmrwy16.bgl-ben van. Ugyanabban amit nemrég irogattam a papikról.

Amikor egyedi rwy-t hozol létre az eltakarja az afcad pályafényeit ill. bevezet?fényeit. Azt a tippet kaptuk, hogy hozzunk létre egy bgl file-t ami tartalmazza a fényeket és a pálya fölé tegyük azt, de átlátszó burkolattal. Ha jól tudom az Alert féle LHBP-n is így van. A lényege az hogy másképp nem lehet normális fényeket kapni, mivel az effekteket nem lehet teljesen paraméterezni. Pl. nem lehet beállítani hogy gyenge látási vizsonyok között világítsanak. A SCASM FS2002-höz készült, tulajdonképpen egy text editorral kell megprogramozni, hogy mit akarunk és azt bgl-be fordítja. Nekünk anno még az Arno segített összehozni a forráskódot. A módszert majd kiteszem a publikus részre is.

fsdeveloper topik:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=14940

Itt a manual:

http://www.scasm.de/



István! Viszont most nézem, hogy Arno választolt. Azt mondja hogy néhány bevezet?fény eleve bekapcsolja a centerline-t. (LHPP-r?l beszélek), lehet meg kellene próbálni kikapcsolni a bevezet?fényeket és megnézni.
« Last Edit: January 21, 2010, 13:57:09 PM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #329 on: January 21, 2010, 15:03:08 PM »
Az eredeti évszakos növényekb?l készült a téli bgl. A fák közül nekem az egyik nagyon tetszik, de a duplatörzs? és a hosszúkás síklapú szerintem nem az igazi, ezek helyett jó lenne a szebb default fákból ill. bokrokból telepíteni. 
Van némi autogen is, de úgy vettem észre, hogy a reptéren belül lehetetlen a növényzetet csak autogennel megoldani. Ezért kérdeztelek, hogyan ültetted a fákat a betonra.


Szia Zoli,
Teljesen egyet értek veled abban, hogy nem szép a lapos siklapú növényzet ! Azt cserélni kellene szebb fákra és bokrokra.

Ha, vissza olvasol válaszoltam hogyan lehet az exludolt területekre növényzetet, tárgyakat tenni.
Az ADE segítségével  ez megoldható. A zárt területre betett objektumokat mindegy hogy mi az láthatóvá lehet tenni !! -  lehet autogen is. Exportáláskor nem csak a .bgl-t hanem külön fájlban az objektumokat is kiteszed / az is persze .bgl  / -és bevan állítva az exporthoz, hogy az xml-t is tegye ki, akkor abban az egy átírással  "TRUE" - ról  " FALSE" megoldható.