Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219089 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #330 on: January 21, 2010, 15:16:29 PM »
Szia Boldi,

Alig várom, hogy kipróbálhassam a felfedezésedet. Valóban átsiklottam a lényeges mondatod felett, hogy a láthatóságot az xml-ben kell átállítani.
Most viszont egyfolytában azon kattogok, hogy mivel lehet az xml-t táblázatos formában szerkeszteni. Nézegetem a különböz? xml editorokat, talán valamelyik bekajálja az excelben módosított xml-t is. 

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #331 on: January 21, 2010, 15:30:20 PM »
Most viszont egyfolytában azon kattogok, hogy mivel lehet az xml-t táblázatos formában szerkeszteni. Nézegetem a különböz? xml editorokat, talán valamelyik bekajálja az excelben módosított xml-t is.


Szia Zoli,

Hirtelen ezt találtam, még én sem néztem végig, de úgy tünik els?re, hogy tudja.

http://www.xmlfox.com/convert_xml.htm

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #332 on: January 21, 2010, 15:32:15 PM »
Zoli!

Küld át vagy tedd fel a tárhelyre az xml-t amit módosítani akarsz és azt hogy mit akarsz rajta. Én meg megpróbálom kihámozni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #333 on: January 21, 2010, 16:03:16 PM »

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #334 on: January 21, 2010, 16:16:17 PM »
Köszönöm a segítséget, úgy látom, hogy az els? tudja, amit szeretnék. Bár nem látom még, hogy az FS xsd sémát elfogadja-e majd.

Általános használatra keresem, minden olyan esetben jól jönne, mikor egy nagy méret? xml-ben kellene sok adatot cserélni gyorsan. Ez táblázatos módon gyorsabb, mint szövegszerkeszt?ben, soronkénti átírással, vagy másolás-beillesztéssel.

Konkrét példa: a fákat tartalmazó xml-ben van kb. 500 rekord. A scale értéket kívánom átírni bizonyos GUID-okat tartalmazó sorokban. A scale 0,4-1 között változik, tehát egyszer? cserével nem megy. Ha táblázatban van az xml, akkor egy sorbarendezés (vagy sz?rés), majd másolással  pár kattintás az egész. Uez szövegben: GUID megkeres, scale átír........
Hasonló feladat volt a világító táblák cseréje, de ott csak 20-30 tétel volt.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #335 on: January 22, 2010, 07:34:50 AM »
Zoli,

A Trees_placement.xml  -ben lév? fákat akarod így átcserélni ?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #336 on: January 22, 2010, 09:46:39 AM »
Sziasztok,

Igen. Sanyi megadta a két kívánt fa típust. Ki is cseréltem egyszerre az összeset, de a Trees_placement.xml-ben a cserélend? fák scale értéke nem 1, így a cserélt fák fele akkorák, mint kellene. Azért kerestem egy módszert, hogy ne kelljen a több száz sorban egyenként átírni a scale értékeket. (Az sem túl nagy feladat, de mostanában egész nap ilyesmikkel vagyok kénytelen foglalkozni, és a nehezen akaródzik a hobbimban is ezt tenni...) Ezen kívül, mivel az adott fa típusból a különböz? méret?ek kicsit eltér?en néznek ki, jó lenne megbolondítani egy kis változatossággal, kicserélve még pár GUID-ot.

Este csak félig tudtam kipróbálni, amir?l beszélgettünk. Kérdés: az ADE neked készített autogen fájlokat is, vagyis jelent-e meg új .agn a texture mappádban? A simán letett fák ugye nem változnak az évszakokkal? 


Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #337 on: January 22, 2010, 18:05:26 PM »

Este csak félig tudtam kipróbálni, amir?l beszélgettünk. Kérdés: az ADE neked készített autogen fájlokat is, vagyis jelent-e meg új .agn a texture mappádban? A simán letett fák ugye nem változnak az évszakokkal?

Nem, nem készít autogen .agn -t a texture mappában.  - így van és egyel?re nem vátozott az évszakokkal.
Megpróbálom kideríteni miért. Remélem találok rá megoldást, valahol hivetkozni lehet biztosan rá, hogy melyik évszakos fa látszódjon.
Tettem egy képet most is fel. Arra is probálok nézni valmit, hogy valmilyen modszerrel lehetséges-e kiosztani ?ket.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #338 on: January 22, 2010, 20:03:40 PM »

Zoli, ezt szintén az atogenb?l tettem be.


Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #339 on: January 22, 2010, 21:21:42 PM »

Zoli,

Végül is sikerült betenni az ADE editorjába az LHSM groundot.

A kép alapján fellehetne a valós helyekre a növényzetet telepíteni.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #340 on: January 22, 2010, 22:51:47 PM »
Ez azt jelenti, hogy grafikus felületen, viszonylag egyszer?en, sok-sok fa közül válogatva lehet fásítani.
Az évszakos váltáshoz majd 4 változat kell, de az els? után a többit egyszer? cserével el lehet intézni.

Feltettem a scenery FSX változatához eddig készített cuccok forrásanyagait is a Dimatárhelyre. Köztük vannak az xml-ek és a groundhoz készített dolgok is.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #341 on: January 23, 2010, 06:54:06 AM »
Ez azt jelenti, hogy grafikus felületen, viszonylag egyszer?en, sok-sok fa közül válogatva lehet fásítani.
Az évszakos váltáshoz majd 4 változat kell, de az els? után a többit egyszer? cserével el lehet intézni.


Igen, és ha egy fa kiválasztásra kerül, copy/pate segítségével gyorsan sokszorozható.

Példa a képen.

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #342 on: January 23, 2010, 10:52:27 AM »
Sziasztok!

Igazítottam a bg színvilágán. Tavasz,nyár,?sz, igaz a nyári textúrával még nem vagyok igazán elégedett, azon még majd próbálok valahogy segíteni.

Area1_LHSM.bgl az FTP-n

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #343 on: January 23, 2010, 11:07:24 AM »
István,

Ez nagyon jó, de gyors voltál. - köszi.

Más...  mi a véleményetek arról, hogy azzal a módszerrel amivel a ground is bevan töltve / - azaz a négy évszaknak megfelel? textura /  - lehetne ezeket is betölteni?

A forrásban hivatkoznia megfelel? .bmp-re és mind a grundnál bekapcsolnia maszkot.
Pl:
Channel_BlendMask     = 6.0  ;red  channel, (note:green channel is the grey-info)
Variation = December,January,February


így lenne befordítva a .bgl -be

Csak ötlet, nem biztos hogy megy így.

 

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #344 on: January 23, 2010, 14:05:17 PM »
Igen, és ha egy fa kiválasztásra kerül, copy/pate segítségével gyorsan sokszorozható.


Szépen alakul. befásítod az egész repteret?
Szerintem nyugodtan lehet a helynek megfelel? fafajtákból válogatni, platán, tölgy, vadgesztenye, bokrok, fasor, stb. Pár képet találtam a reptérr?l, becsomagoltam azokat is a forrás fájlok mellé, ha nincs sok képed, talán hasznosak lehetnek. Jó lenne, ha külön, object.xml-ként mentenéd a növényzetet, amit pl. LHSM_tree stb-re átnevezve használnánk.

Nem biztos, hogy jól értem a másik hozzászólásodat, de ha a növényekre gondolsz, azt nem lehet a beírt módon évszakosítani. Teljesen más eszköz, más bgl. Annyit tehetünk, hogy ha fel tudod jegyezni a betett nyári fák GUID-jait, azokat cseréljük az évszakos változatokra és külön bgl-ekbe mentjük.