Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219082 times)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #345 on: January 23, 2010, 14:34:02 PM »
Jó lenne, ha külön, object.xml-ként mentenéd a növényzetet, amit pl. LHSM_tree stb-re átnevezve használnánk.

Nem biztos, hogy jól értem a másik hozzászólásodat, de ha a növényekre gondolsz, azt nem lehet a beírt módon évszakosítani. Teljesen más eszköz, más bgl. Annyit tehetünk, hogy ha fel tudod jegyezni a betett nyári fák GUID-jait, azokat cseréljük az évszakos változatokra és külön bgl-ekbe mentjük.

   

Zoli, azzal tényleg nem lenne gond hogy a fákat a teljes reptéren végig telepíteni mert gyorsan megy ha megvan az alapnövény.
Azt gondolom, -lehet, hogy rosszul - , mivel az autogen is a vegetation.bgl-t könyvtárat használja: - létezni kell az évszakos növényeknek. Az ADE pedig olvassa és illeszti ezekb?l az objektumokat.
Az is tény, hogy külön kitudja tenni ?ket object.xml-be és object.bgl-be is.

A másik mód lehetne az is, ha ezek nem elég "pofásak" , hogy modellezni évszakos típusfákat és bokrokat és azzal b?víteni a könyvtárat.  Onnan meg csak mindig használni a megfelel? helyen.
Így értehet?bb vagyok? -  de az is lehet, hogy tévúton járok, bár nekem ez logikusnak t?nik



Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #346 on: January 23, 2010, 15:00:08 PM »
Sok-sok olvasás és próbálkozás után nálam a következ? kép alakult ki bennem err?l a növényes dologról:

Van az autogen, ami kizárólag az autogen annotator progival készíthet?, és a textúra könyvtárba helyezett agn fájlokból áll. És van a scenerybe helyezett library object, ami bármilyen scenery készít? progival elhelyezhet?. A kett? ugyanazokat a library objektumokat használja. DE csak az autogen növényzet változik automatán az évszaknak megfelel?en. Lehet saját autogen könyvtárat, tárgyakat létrehozni, de CSAK akkor változik az évszakokkal, ha a autogenként helyezzük el. Reptéren az autogennel az a baj, hogy nem mindig (ugyanúgy) tölt?dik be, vagy látszik, vagy nem. Ha a növényeket libray objektumonként ültetjük, az mindig ugyanott és ugyanolyan lesz. A s?r?séget lehet és kell szabályozni (Sparse-...)

Szerintem úgy lenne jó, ha elkészítenél pl egy nyári növényzetet, majd kicserélnénk a megfelel? ?szi, téli, tavaszi változatokra és külön bgl-ekbe tennénk.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #347 on: January 23, 2010, 15:11:33 PM »
Zoli,

Autogennel akkor a landmarks kezelhet? jobban.
A reptereken meg az el?bb írt megoldás a célra vezet?  " jelenleg" !!!
Pont!
Akkor nekiállok fásítani egy nyárít és abból lesz majd a többi alakítva.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #348 on: January 23, 2010, 15:27:30 PM »
Igen.

Egyetlen próbálkozást láttam az FS developeren mostanában, ahol a srác effektként váltogatta a bgl-eket, de elég nyakatekertnek t?nt és írták is, hogy váltáskor crash tapasztalható.
Ha megnézitek a nagy kiadók termékeit, a reptereken nem látni évszakváltós fákat...

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #349 on: January 23, 2010, 15:32:43 PM »
Igen.

Egyetlen próbálkozást láttam az FS developeren mostanában, ahol a srác effektként váltogatta a bgl-eket, de elég nyakatekertnek t?nt és írták is, hogy váltáskor crash tapasztalható.
Ha megnézitek a nagy kiadók termékeit, a reptereken nem látni évszakváltós fákat...

Nem is akarom hogy ennyire túlbonyolítsuk. én is olvastam, nemcsak crashet hanem durva fps-t esést is okoz, meg villognak a fák. Menjünk az egyszer? megoldás felé, ne bonyolítsuk túl. Majd a user kicserélgeti a bgl-t.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #350 on: January 23, 2010, 21:24:36 PM »

Zoli,

Itt tart a növény / fa / ültetés.
A fa cserét, is lepróbáltam és úgy csináltam, hogy a kitett object.xml-ben kicseréltem a guidot egy sima szövegszrkeszt?ben 2 mp. Utána vissza hívtam az ADE-be az object.xml-t és újra fordítottam a object bgl-t.



Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #351 on: January 24, 2010, 11:02:50 AM »
Szépen haladtál, ha így folytatod, nem tart sokáig a fásítás. Több fafajtát is használtál? (egy GUID cseréjér?l  írtál)

Tegnap elszállt az otthoni netkapcsolat, elnézést kérek mindenkit?l, akit "faképnél hagytam". Hamarosan rendezem.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #352 on: January 24, 2010, 11:19:06 AM »
Sziasztok!


Az új ftp-n létrehoztam az LHSM-en belül egy olyan könyvtárat, hogy V100 azalatt található egy FS9 és egy FSX könyvtár. Kérlek bennetek, hogyha akármilyen file-t elkészítettek ami a kiadandó scenerybe kell azt töltsétek oda fel, nehogy elfeledkezzünk a tényleges kiadandó verzióba beletenni. Mehet oda bgl meg textúra is persze. Az a lényeg hogy minden egy helyen legyen.
Másik, kérlek arra is gondoljatok, hogy a két verziónak FS9 vs. FSX lehet?leg identikusnak kell lennie, tehát ha valamit változtatunk az egyik verzióban azt a másikban is követni kell. Ha a másik verziót nem tudjátok változtatni akkor szóljatok és valaki megcsinálja, de legalábbis leírjuk a feladatok közé. Most erre szükség van mivel 4-en dolgozunk párhuzamosan. Ezzel csak a saját munkánkat könnyítjük meg.

Köszi el?re is.

A harmadik:

Zoli!
Feltöltöttem a fent említett könyvtárba az FSX alá egy pylonX.gmax file-t. Megtextúráztam az összes pylont FS9-ben (már fel is töltöttem ?ket a helyére) FSX-re is át akartam fordítani ?ket több különféle effekttel, de egyszer?en nem megy. Valami ökörséggel állandóan elszáll. Pedig mindent úgy csináltam ahogy leírtad. FriendlyName, GUID stb. Kezd kihozni a sodromból. Megnéznéd hogy mit rontok el? El?re is köszi!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #353 on: January 24, 2010, 11:36:51 AM »
OK, ez a jó megoldás az ftp könyvtárakkal.

Fsx-hez tologatom a kerítést a lyuknál, azt nem tudom az FS9-hez megoldani, légyszíves nézzetek rá.

Az effektes dologgal próbálkozom. Az a helyzet, hogy korábban (a lámpák kapcsán) sikerült mindenféle effektet elhelyeznem, (készítettem egy próba lámpaoszlopot, ami villogott, füstölt és ragyogóan világított  :), úgy emlékszem, hogy max-ban.
Mikor el?vettem a Gmax-os régi terminál, hogy rátegyem a füstöt, ugyanúgy jártam, mint Te, nekem is elszállt.
Nem tudom az okát, ha máshogyan nem megy, átpakolom maxba és ott rakom rá az effekteket. Az a fura az egészben, hogy az Attachpoint tool ugyanolyan a Gmax FSX gamepackban, mint a maxban, csak nálunk nem m?ködik.
Délután tudom megnézni.


Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #354 on: January 24, 2010, 11:42:01 AM »
Igazad lehet Zoli! Effekt nélkül sikerült...... Utánanézek, hátha fsdeveloperen fent van valami err?l...

Én még mindig azt mondom hogy ezzel az X-el mellényúlt a microsoft...

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #355 on: January 24, 2010, 16:13:31 PM »
Néhány észrevétel és gondolat.

Nálam a várakozó pontoknál az AFCAD vagy Scasm vonala átlátszik a guruló út két szélén.
A lámpák ill. taxiút szélesség jelz? oszlopok valamint más objektumok alól is elt?nt az "árnyék" (kör,vagy ovális paca) szerintem az sokkal plasztikusabbá tette ?ket.Valamint már a 9-es verziónál a Gábornak is jeleztem hogy a pálya középvonal rettent?en széles lett, ez a valóságban alig vagy egyáltalán nem szélesebb mint a guruló út középvonala.
Más.
Most üti meg a szemem sokadszor a kerítés hiány foltozás.Mir?l is van szó tulajdonképpen?
Azért kérdem mert ha jól emlékszem, a fás helyeken néhol szándékosan nem tettem le kerítést hanem növényekkel helyettesítettem.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #356 on: January 24, 2010, 16:18:39 PM »
Most üti meg a szemem sokadszor a kerítés hiány foltozás.Mir?l is van szó tulajdonképpen?
Azért kérdem mert ha jól emlékszem, a fás helyeken néhol szándékosan nem tettem le kerítést hanem növényekkel helyettesítettem.

István! Err?l van szó! Jó régi téma.
http://lhsimulations.co.cc/forum/index.php?topic=35.msg654#msg654

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #357 on: January 24, 2010, 16:25:37 PM »
Uppsz! :o

Valami trehány onnan lehagyott egy picit.......

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #358 on: January 24, 2010, 18:08:40 PM »
Az árnyékokat azért távolítottam el, mert az átlátszóságok eltér? kezelése miatt teljesen rosszul jelent meg a repül? árnyéka a tárgyak mellett. Ha áthaladtunk egy taxilámpa, tábla, stb felett, elt?nt a vetett árnyék, utána ismét megjelent. Nagy varázslat volt. Most, hogy újra végiggondoltam, a kidobás helyett jobb lett volna FSX materiallal javítani.

Láttam és jeleztem is a pályavégen látható rendellenességet, de nem tudom, hogy mi okozza. Sanyi írta, hogy a SCASM, de ahhoz nem értek. A középvonal csíkot megpróbálom keskenyíteni.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #359 on: January 24, 2010, 20:46:54 PM »

Zoli,
A fásítás nagy része meg történt, két évszakra    -nyár és tél , meg is van.
Holnap még kicserélem még a másik két évszakot és utána a foráss fájllokkal együtt feltöltöm majd.